فرمانده مرزبانی ناجا گفت: براساس آمارها تاکنون بیش از 700 هزار زائر از مرز مهران وارد کشور عراق شده اند.
کد خبر: ۳۲۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ 15 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سردار قاسم رضایی اظهارکرد: اکنون بطور متوسط روزانه 100هزار زائر از طریق مرز بین المللی مهران به کشور عراق واردمی شوند.
 
به گفته وی، بر اساس برآورد و هماهنگی بین دولت عراق و مسولان کشورمان، امسال تردد زائران برای عزیمت به عتبات عالیات نسبت به پارسال بیشتر شده است.
 
وی با بیان اینکه افرادی که روادید ندارند و به مرز مهران برای عتبات عالیات مراجعه کرده اند، محدود هستند اظهار کرد: نه دولت عراق و نه ایران به هیچ وجه اجازه خروج و ورود به این افراد را از مرز نخواهد داد.
 
سردار رضایی یادآور شد: در چند روز گذشته از خروج چند هزار نفر این افراد به عراق جلوگیری شد البته مواردی محدودی هم که بدون روادید از مرز عبور کرده بودند توسط مسئولان عراق شناسایی و به کشورمان برگشت داده شدند.
 
وی با تاکید اینکه تردد زائران در مرز مهران تنها مختص زائران ایرانی و عراقی است، گفت: اتباع افغانی به هیچوجه مجاز به خروج از این مرز نیستند و باید باید از مرز شلمچه عبور کنند.
 
سردار رضایی تاکید کرد: امنیت کامل در مرزهای کشورمان با عراق برقرار است و استحکامات لازم توسط دو کشور برای تامین امنیت انجام گرفته و تاکنون هیچ گزارشی از تحرکات گروه تکفیری در مرزها نداشته ایم.
 
به گفته وی، از لحاظ امنیتی دغدغه و مشکلی در مرز مهران نداریم و با آسایش و آرامش کار تردد زائران در حال انجام است البته بدلیل حجم بالای زائران عبور از مرز با تاخیر ولی بدون مشکل انجام می شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار