فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی؛
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت:همکاری دستگاه های مرتبط با کنگره اربعین در ارائه خدمات به زائران و به ویژه فعالیت مرزبانان نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی و نظامی و نیز همکاری و تعامل نیروهای مرزبانی ایران و عراق در برگزاری هرچه باشکوه ترکنگره عظیم اربعین و همایش بزرگ تجمع زائران در مرز های سه گانه ایران و درداخل خاک کشورعراق دیدنی و قابل تقدیر است.
کد خبر: ۳۲۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱ 12 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سردار قاسم رضایی مستقر در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: به یاری خداوند و عنایت حضرت سید الشهدا(ع) و با همکاری مسئولان کشورهای عراق و ایران تردد زائران از مرز مهران در 2 طرف مرز به خوبی و سهولت و بدون هیچ مشکل خاص امنیتی در حال انجام است.
 
وی افزود: یک همکاری صمیمی و محترمانه ای در بین رده های مختلف ایران و عراق شکل گرفته و وزارت امور خارجه و رده های نظامی و امنیتی عراق و مسئولان استان های هم مرز ایران در کشور عراق همکاری قابل تقدیری در تردد و خدمت رسانی به زائران ایرانی دارند.
 
سردار رضایی یادآور شد: همکاری دستگاه های مرتبط با کنگره اربعین در ارائه خدمات به زائران و به ویژه فعالیت مرزبانان نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی و نظامی و نیز همکاری و تعامل نیروهای مرزبانی ایران و عراق در برگزاری هرچه باشکوه ترکنگره عظیم اربعین و همایش بزرگ تجمع زائران در مرز های سه گانه ایران و درداخل خاک کشورعراق دیدنی و قابل تقدیر است.
 
وی افزود: همکاری های بین بخشی دستگاه های مختلف ایرانی و نیروهای عراقی موجب شده این سیل گسترده جمعیت در 2 طرف مرز ایران و عراق بدون هیچ مشکلی مدیریت شود چرا که در مرز و با وجود خیل جمعیت مدیریت در واقع لحظه ای بوده و دغدغه های مسئولان هر 2 کشور در ارائه خدمات مطلوب نیز مشترک است وطرفین با ارادت خالصانه به اهل بیت (ع) سعی در سهولت و کنترل تردد زائران را دارند.
وی تاکید کرد: مهم ترین مساله ارتباط ماندگار زائران و مسئولان با حضرت اباعبدالله (ع) و افزایش اتحاد و دوستی هرچه بیشتر کشورهای ایران و عراق است و امروز در این نمایش بزرگ شاهد مناظری سرشار از معنویت و ارزش در راستای خدمت رسانی مطلوب به زائران حسینی از طرف مردم و مسئولان ایران و عراق هستیم.
 
رضایی در ادامه اظهار کرد: مرز مهران فقط محل تردد و عبور اتباع ایرانی و عراقی است و زائران غیرایرانی عازم عراق باید از پایانه مرزی شلمچه در استان خوزستان به این سفر معنوی اعزام شوند و همه زائران ایرانی و غیر ایرانی باید دارای گذرنامه و روادید باشند.
 
وی با بیان اینکه با نظارت کامل و انجام خدمات امنیتی و هماهنگی بین قوا هیچ مشکل در زمینه امنیتی زائران یا روابط کاری با کشور عراق نداریم، گفت: دغدغه همه متولیان ستاد اربعین در هر دو کشور ایران و عراق تسهیل در تردد زائران است که در سطوح مختلف بین کشورهای ایران و عراق وجود دارد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار