مدیر کل امور کتابخانه های عمومی مازندران به تاخیر در ساخت کتابخانه مرکزی در مرکز این استان اشاره کرد و گفت که با گذشت چندین سال از آغاز ساخت ، این پروژه همچنان نیمه کاره مانده است .
کد خبر: ۳۲۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 12 November 2016
به گزارش تابناک مازندران،آرزو ولیپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : این پروژه از سال 1391 در ساری آغاز شد و هم اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .
وی ادامه داد : تاکنون برای اجرای این طرح 70 میلیارد ریال اعتبار ملی از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی هزینه شد و همچنان بی سرانجام مانده است .
 
به گفته مدیر کل امور کتابخانه های عمومی مازندران مشخص نیست تا چه میزان دیگر اعتبار باید برای این کتابخانه هزینه شود تا این طرح به بهره برداری برسد .
وی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی مرجعی برای تمامی کتابخانه ها به شمار می رود ، ادامه داد : ساخت کتابخانه مرکزی واقع در میدان خزر ساری به مساله ای مورد پیگیری همیشگی در این سالها مبدل شده است .
 
ولیپور تعداد کتابخانه های عمومی مازندران را 110 باب اعلام کرد و افزود : یک میلیون و 670 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه ها وجود دارد .
وی تعداد اعضای این کتابخانه ها را یکصد هزار نفر ذکر کرد و گفت : در هفت ماهه نخست امسال اعضای کتابخانه های مازندران یک میلیون و 800 هزار جلد کتاب به امانت بردند .
مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران این میزان امانت گیری کتاب ها را رقم خوبی از نظر میزان علاقمندی افراد جامعه به کتابخوانی دانست و ادامه داد : باید بسترهای خوب و مناسب برای مطالعه را برای گروه های مختلف سنی را در جامعه ایجاد بکنیم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار