رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت: برنامه اصلی ما این است که استان ایلام به کریدور اصلی شرق و غرب آسیا تبدیل شود به نحوی که پل ارتباطی تجارت بین آسیا و اروپا باشد.
کد خبر: ۳۲۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰ 02 November 2016
شعبان فروتن اظهار کرد: این استان برای رسیدن به توسعه همه جانبه نیازمند تکمیل طرح های زیرساختی بویژه در حوزه حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی است.

وی ادامه داد: ایلام به سبب شرایط منطقه ای ناشی از پیوندهای روز افزون بازرگانی و اقتصادی با عراق و همچنین تردد زائران به عتبات عالیات دارای جایگاه منحصر به فردی است که باید تقویت زبرساخت های آن در اولویت کاری برنامه ریزان قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایلام حضور میلیونی زائران ایرانی و خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی و زیارت عتبات عالیات عراق از مرز مهران استان ایلام را ناشی از اهمیت این منطقه دانست و گفت: ضرورت دارد برای آسان سازی رفت و آمد زائران اربعین اعتبار بیشتری به منظور توسعه زیرساخت ها بویژه راه های استان اختصاص یابد.
 
فروتن به صادرات سالانه نزدیک به یک و نیم میلیارد دلار کالای غیرنفتی از مرز بین المللی مهران به کشور عراق اشاره کرد و افزود: در صورت تکمیل زیرساخت ها، صادرات کالا از این مرز در افق 1404 به چهار میلیارد دلار در سال افزایش خواهد یافت.


رئیس اتاق بازرگانی ایلام بر ضرورت تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری اقتصادی مهران اشاره و اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری در مهران نقش حیاتی دارد و می تواند این شهرستان را به نقطه ای مطلوب برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی تبدیل کند.

وی گفت: تلاش برای تصویب منطقه آزاد تجاری با توجه به اینکه مهران امن ترین مرز کشورمان با عراق است و بهترین شرایط را در غرب کشور برای توسعه روابط با این کشور دارد ضروری است که این مطالبه جدی مردم استان هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

فروتن افزود: اتاق بازرگانی ایلام تمام تلاش خود را بکار گرفته تا در کنار دستگاه های اجرایی پیگیر واقعی مطالبات فعالان بخش اقتصادی باشد تا شاهد شکوفایی و رونق فضای کسب و کار استان باشیم.

پایانه مرزی مهران در 95 کیلومتری جنوب باختری ایلام مهمترین مسیر سفر زائران
عتبات عالیات عراق بویژه شرکت کنندگان در راهپیمایی کنگره بزرگ اربعین است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار