فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت:در آستانه این همایش بزرگ جهان اسلام همانند سال های گذشته امیدواریم هیچ حادثه و اتفاقی رخ ندهد.
کد خبر: ۳۲۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸ 02 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ سردار قاسم رضایی عصر سه شنبه در جریان بازدید از مرز مهران و دیدار با فرمانده گارد منطقه سه عراق اظهار کرد: ساز و کارهای خوبی در این مرز برای عزیمت زائران فراهم شده و تنها بخش جزیی در زمینه جاده های ارتباطی، اطراف پایانه و منطقه قرنطینه باقی مانده و همچنین در سمت عراق مواردی مشاهده شد که امیدواریم این موارد با همکاری طرف عراقی سریع تر بر طرف شود.

 
فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد: از سوی مسئولان مرزبانی و امنیتی عراق نیز پیش بینی هایی برای امنیت شده و در سمت جمهوری اسلامی مورد خاصی نداریم لذا با تمهیدهای صورت گرفته نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
 
سردار رضایی با اشاره به استفاده از ماموران خانم در ورود و خروج مرزها گفت: برای تردد بانوان مرزبانی و پایانه ها افزایش تعداد زنان شاغل را تقاضا کرده و پیش بینی هایی انجام شده است.
 
وی ادامه داد: در بازدید امروز مشکل و مانعی در 2 طرف مرز با توجه به اقدام هایی که انجام دادند مشاهده نشد اما نیاز است زائران ترددها را طوری تنظیم کنند که حجم سفرها به یکی و 2 روز مانده به اربعین ختم نشود.
 
وی اضافه کرد: مرزها در شلمچه، چزابه و مهران دارای محدودیت هایی است لذا اگر عموم مردم سفرهای خود را در فاصله زمانی بیشتری تنظیم کنند هم زائران با سهولت بهتری تردد می کنند و هم مسئولان و ماموران راحت تر خدمات رسانی می کنند.
 
سردار رضایی گفت: با هماهنگی که بین مرزبانان ایران و عراق ایجاد شده یک عملیات مشترک با مفهوم مشترک خواهیم داشت تا تردد زائران در کمال امنیت و آرامش انجام شود.
فرمانده گارد منطقه سه عراق نیز در حاشیه این بازدید از آمادگی مرزبانی عراق برای همکاری با مرزبانی ایران در جهت تامین امنیت زائران اربعین خبر داد.
 
سرلشکر ظافر نظمی گفت: نشست ها و بازدیدهای میدانی از زیرساخت های اربعین در مرزهای 2 کشور بعمل آمد و برای این کنگره بزرگ جهانی از مهران تا کربلا و نجف امنیت کامل را برقرار خواهیم کرد و مشکل خاصی در این خصوص نخواهیم داشت.
 
مرز بین المللی مهران در جنوب باختری و فاصله 95 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.
 
در شرایط عادی بطور میانگین روزانه پنج هزار زائر از این گذرگاه مرزی تردد می کنند.
 
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهمترین عوامل استقبال زائران و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه سفر به عتبات عالیات عراق است.
 
سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی نزدیک به یک میلیون و 500 هزار زائر سوگوار ایرانی و خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از طریق مرز رسمی و بین المللی مهران تردد کردند.
 
انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2 میلیون نفر برسد. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار