مسئول بسیج دانش‌ آموزی ایلام گفت: همزمان با ایام هفته بسیج دانش آموزی ۴۸ یادواره شهدای دانش آموز در استان ایلام برپا می شود.
کد خبر: ۳۲۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶ 29 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛  سرهنگ ایوب ناصری  اظهار داشت: استان ایلام با توجه به درگیری مستقیم و خط مقدم جبهه های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس شهدای بسیاری را تقدیم این انقلاب کرده که در این میان دانش آموزان از جایگاه درخشانی برخوردارند و تعداد کثیری از این عزیزان با لبیک به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی در جبهه ها حضور یافته و جمع زیادی از آنان نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
 

وی افزود: امروز نسل جوان و نوجوان به شدت تشنه درک ارزش ها و آرمان ها شهدا و ایثارگران هستند و اگر بتوانیم آنان را با روحیات دانش آموزان شهید آشنا کنیم، توانسته ایم در مقابل هجمه همه جانبه فرهنگی دشمان برای دور کردن آنها از ارزش های متعالی دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی سد محکمی بنا کنیم.

مسئول بسیج دانش‌آموزی ایلام یادآور شد: این سازمان نیز در این راستا با توجه به ایام منتهی به روز دانش آموز برگزاری ۴۸ مورد یادواره شهدا را در شهرستان های مختلف استان در دستور کار دارد تا ضمن آشنایی ۳۵ هزار دانش آموز بسیجی استان و دیگران دانش آموزان فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش در جامعه زنده شود.

 

ناصری تاکید کرد: شعار امسال هفته بسیج دانش آموزی با عنوان دانش ‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی نامگذاری شده است و در این هفت روز برنامه های متعددی در زمینه های فرهنگی، هنری، ورزشی و بصیرتی و هنری در مدارس شهرستان های ۱۰ گانه استان برگزار می شود.

وی غبارروبی مزار شهدای گمنام ، دیدار با خانواده‌های شهدا ، حضور ۳۵ هزار دانش اموز بسیجی در راهپیمایی ۱۳ آبان ، نواختن زنگ ایثار و شجاعت در مدارس را از مهم ترین برنامه های این هفته عنوان کرد.

 

گفتنی است استان ایلام در دوران جنگ هشت ساله بیش از ۳۸۵ مرتبه سنگین ترین بمباران های هوایی دشمن بعثی را تحمل کرده است و ۵۸ عملیات بزرگ و کوچک در این استان انجام شده است.


استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۳۲ آزاده تقدیم اسلام کرده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار