جلسه آموزشی با عنوان پدافند زیستی با حضور کارشناسان مبارزه با بیماریهای مراکز بهداشت شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سالن اجتماعات مرکز بهداشت استان برگزار گردید
کد خبر: ۳۱۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 29 October 2016
به مناسبت فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل، در تاریخ 5 آبان ماه 95 جلسه آموزشی با عنوان پدافند زیستی با حضور کارشناسان مبارزه با بیماریهای مراکز بهداشت شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز  در سالن اجتماعات مرکز بهداشت استان برگزار گردید .

در این جلسه ضمن بیان تهدیدات زیستی حوزه انسان، چرخه پدافند زیستی، ویژگی های عوامل بیولوژیک و جنبه های کاربرد عوامل بیولوژیک،  اقدامات قبل، حین و بعد از تک بیولوژیک مورد  بررسی قرار گفت  .

همچنین کارشناسان مبارزه با بیماریهای واگیر با نحوه بکارگیری نظام مراقبت سندرمیک  بیماریها بعنوان ابزار اصلی در فرآیند رصد و هشداردهی عوامل بیولوژیک آشنا شدند.

لازم به ذکر است پدافند زیستی به مجموعه ای از اقدامات از قبیل رصد و پایش، آشکارسازی، هشداردهی، تشخیص، تصمیم و عملیات، کنترل، مدیریت بحران، حفاظت و پیشگیری و در نهایت رفع و دفع آلودگی در برابر تهدیدات زیستی اطلاق می شود که موجب حفاظت از سرمایه های ملی در برابر تهدید ات زیستی و کاهش آثار و عواقب ناشی از آنها می گردد.

منبع: تابناک
برچسب ها: معاونت بهداشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار