دبیر کنگره شهدای دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اختتامیه کنگره شهدای دانشجوی خراسان، 19 اردیبهشت ماه جاری و همزمان با تدفین دو شهید گمنام، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت زهرا(س) دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 06 May 2015
محمد رضایی در نشست خبری که در محل دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: کنگره شهدای دانشجوی خراسان از یک سال پیش و با هدف ترویج اندیشه و سیره شهدای دانشجو آغاز به کار کرده است.

دبیر کنگره شهدای دانشگاه فردوسی مشهد افزود: رئیس دانشگاه فردوسی ریاست ستاد کنگره شهدای دانشجو را بر عهده داشته و همچنین دبیری ستاد با ستاد دانشجویی دانشگاه بوده و اعضای این کنگره روسای شوراها هستند.

وی با اشاره به برخی از اقداماتی که تاکنون در این ستاد انجام شده است، بیان کرد: برگزاری یادواره شهدای دانشجو مشهد، برگزاری یادواره شهدا در شهرستان‌های؛ تربت حیدریه، تربت جام، نیشابور، خواف و جغتای، پخش فیلم یک شهید دانشجو از شبکه استانی، فعالیت طرح قهرمان من با عنوان «هر دانشجو یک دوست شهید» و نیز برگزاری جشنواره ادبی هنری شیدایی از جمله برنامه‌های اجرا شده در ستاد کنگره ملی شهدای دانشگاه خراسان است.

رضایی ادامه داد: تولید یک نرم‌افزار جامع شهدای دانشجو، تولید فیلم مستند شهید شاخص 1393 شهید حسن آقاسی‌زاده، تدوین و چاپ سلسله کتاب‌های شهدای دانشجو (سیره و اندیشه شهدای دانشجو)، بروزرسانی سایت وارث امام رضا(ع)، تولید نسخه دوم و کاربردی نرم‌افزار موبایلی، تولید مستند شهدای شاخص دانشجوی استان، برگزاری جشنواره هنری ادبی روایت فتح با محوریت خاطره‌نویسی و مستندسازی شهدای دانشجوی خراسان رضوی بخشی از اقدامات ستاد بوده است.

وی یادآور شد: راه‌اندازی و تقویت کانون‌های ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها، پیگیری تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌های استان، دیدار با 350 خانواده شهدای دانشجو، تحقق دو واحد درسی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، چاپ کتاب 81 شهید دانشجوی دانشگاه فرهنگیان و تعیین سه شهید شاخص استان و تولید مستند، تدوین و چاپ کتاب و برگزاری یادواره با محوریت معرفی شهدای شاخص، بخش دیگری از برنامه‌های در دست اقدام و پیش روی ستاد کنگره شهدای دانشجوی دانشگاه استان است.

دبیر کنگره شهدای دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: تمامی این برنامه‌ها به شرطی محقق می‌شود که روسای دانشگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با کنگره به ما در فرآیند برگزاری این کنگره و برنامه‌های مرتبط با بزرگداشت شهدا کمک و همکاری کنند.

رضایی نیز در ادامه این نشست تصریح کرد: اختتامیه کنگره شهدای دانشجوی استان، 19 اردیبهشت و همزمان با تدفین دو شهید گمنام، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت زهرا(س) دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم با میزبانی از 30 خانواده شهید شاخص و با حضور آیت‌الله علم الهدی، ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم کشور برگزار می‌شود.

دبیر کنگره شهدای دانشگاه فردوسی مشهد از رونمایی پایگاه اطلاع رسانی شهدای دانشجوی استان و نرم افزار اپلیکیشن موبایل در این اختتامیه خبر داد و اظهار کرد: سایت اطلاع‌رسانی شهدای دانشجو برای نخستین‌بار در کشور که در استان اجرا می‌شود و مجموعه محتوایی بسیار قوی برای اهالی فرهنگ و رسانه به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار