زمین لرزه ای به مقیاس بزرگی ۵ و دو دهم ریشتر بامداد امروز شهرستان کاشمر در استان خراسان رضوی را به لرزش دراورد که طبق اعلام فرماندار و هلال احمر تلفات جانی نداشته است.
کد خبر: ۳۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰ 06 May 2015
کاشمر لرزید / زلزله، تلفات جانی نداشت

به گزارش تابناک خراسان رضوی  زلزله سحرگاهی امروز کاشمر بنا بر اعلام موسسه ژئو فیریک دانشگاه تهران به بزرگی 5 و 2 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) و در ساعت یک و ۵۸ دقیقه صبح گزارش شد که شهرستان کاشمر در خراسان رضوی را به لرزه درآورد.
این زلزله نسبتا شدید قسمت هایی از شهرستان تربت حیدریه را نیز لرزاند و در شهر خواف و زاوه نیز کاملا محسوس بوده است و موجب خروج بسیاری از ساکنان این شهر ها از منازل مسکونی و ازدحام در خیابان‌ها شد.
این زمین لرزه بامداد روز چهارشنبه به مقیاس امواج درونی ۵ و دو دهم درعرض جغرافیایی ۳۵.۳۲۴ و طول جغرافیایی ۵۸.۴۰۳ و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

بنابراین گزارش با گذشت ۲۱ دقیقه از وقوع نخستین زلزله در این شهرستان زمین لرزه دیگری به مقیاس بزرگی یک و دو دهم برای دومین بار شهرستان کاشمر را لرزاند.

دومین زمین لرزه پیایی شهرستان کاشمر بنا بر گزارش مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفيزیک، دانشگاه تهران مقارن ساعت ۲ و ۱۹ دقیقه بامداد امروز درعرض  ۳۵.۳۱۶ شمالی و همچنین طول جغرافیایی۵۸.۴۳۸ و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست
شهرستان 195 هزار نفری کاشمر در 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

این زلزله نسبتا شدید قسمت هایی از شهرستان تربت حیدریه را نیز لرزاند.

شهرستان 195 هزار نفری کاشمر در 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

شهرستان کاشمر در شرق ایران و جنوب غربی استان خراسان رضوی و در ۲۴۰ کیلومتری شهر مشهد قرار دارد

فرماندار: تلفات جانی گزارش نشده است


و اما در این رابطه ، مهدی فروزان، فرماندار کاشمر بامداد چهارشنبه امروز از بدون تلفات جانی بودن این زلزله خبر داد و افزود: بررسی در زمینه خسارات احتمالی این زمین لرزه توسط کارشناسان ذیربط ادامه دارد.

وی یادآورشد: برای پیشگیری از حوادث احتمالی هم اکنون تمامی دهیاران و اعضای شورای هماهنگی بحران شهرستان کاشمر در آمادگی کامل هستند.

تلفات جانی و خسارت سنگین مالی نداشتیم

رئیس هلال احمر کاشمر نیز در گفتگو با خبرنگار تابناک از نبودن خسارت جانی و حتی مالی گسترده و فقدان خرابی زیاد پس از وقوع این زمین لرزه خبر داد.

علیرضا معین‌زاده افزود: از نیروهای پایگاه خلیل آباد و امدادگران و داوطلبان روستاهای اطراف بلافاصله پس از زلزله استفاده شد و  گروه پیشرو فرستادیم که شکر خدا مشکل خاصی گزارش نشد

به گفته وی 60 نفر از امدادگران و نجاتگران کاشمر در حال حاضر در آماده باش هستند و 20 نیروی عملیاتی نیز از سحرگاه در منطقه مستقر شده اند.

شایان ذکر است گویا شبکه بهداشت و درمان کاشمر، سه نفر مراجعه بر اثر جراحات حاصل ار ترس از زلزله داشته که وضعیت بحرانی گزارش نشده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار