کد خبر: ۳۱۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 17 October 2016


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: به طور قطع سال آینده و همزمان با سراسر کشور، انتخابات شورای شهر در فردیس نیز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، با وجود ارتقای فردیس به سطح شهرستان در ساختار سیاسی و اداری کشور و انتصاب سه فرماندار از ابتدا تاکنون برای این شهرستان، هنوز شهرداری فردیس مستقل نشده است.

تا به امروز مناطق 3 و 10 شهرداری کرج، فعالیت‌های مربوط به مدیریت شهری در فردیس را انجام می‌دهند.

با توجه به در پیش بودن انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آینده، شایعاتی مبنی بر مخالفت استانداری البرز با برگزاری انتخابات شوراهای مستقل در فردیس مطرح شده است.

معاون استاندار البرز با رد این شایعات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: به طور قطع سال آینده و همزمان با سراسر کشور، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت مستقل در فردیس انجام می‌شود.

هیربد معصومی در پاسخ به این پرسش که دلیل مخالفت‌ها با برگزاری انتخابات مستقل در فردیس چیست، گفت: نظرات مختلفی در این زمینه مطرح شده و می‌شود اما نمی‌توان نام آن را مخالفت گذاشت و بیشتر در مورد شیوه اجرا مباحثی مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون باید انتخابات شوراها در فردیس انجام شود و ما نیز به عنوان مجری و نماینده دولت در استان البرز تنها موظف به اجرای قانون هستیم و اگر بحثی هم وجود دارد، مانع از اجرای قانون نیست.

معصومی گفت: در حال حاضر بحث بر سر این است که شهرداری در فردیس چه زمانی از شهرداری کرج منفک شود، عده‌ای می‌گویند باید ابتدا انتخابات شوراها برگزار شده و سپس شهرداری مستقل در فردیس تشکیل گردد.

وی بیان داشت: بر اساس قانون ابتدا باید شهرداری مستقل برای فردیس تشکیل شود و نظر استانداری نیز اجرای قانون به طور دقیق بوده و به همین دلیل استاندار البرز نیز دستورات لازم برای اجرای قانون را صادر کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز افزود: بر این اساس طی ماه‌های آینده و تا پیش از فرارسیدن انتخابات شوراهای دوره پنجم، شهرداری فردیس از شهرداری کرج منفک و مستقل می‌شود.

معصومی افزود: بر اساس قانون در این شرایط استاندار به عنوان جانشین شورای شهر اقدامات لازم را انجام داده و پس از برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز کارها بر اساس روال عادی در فردیس انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال استفاده از مدل تهران ـ شهرری در مورد کرج ـ فردیس وجود دارد، اظهار داشت: تهران شرایط خاصی دارد و بر اساس وضعیت خاص آن اقدام می‌شود اما بر اساس قانون هر شهرستان باید شهرداری و شورای شهر مستقل داشته باشد و استانداری نیز به صورت جدی برای اجرای قانون وارد شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز تصریح کرد: مردم فردیس نیز به صورت جدی از مسؤولان ارشد استان خواسته‌اند تا شهرداری و شورای شهر این شهرستان از کرج مستقل باشد و ما نیز به وظائف قانونی خود عمل خواهیم کرد.

لازم به توضیح است که در همین رابطه تعدادی از اهالی شهرستان فردیس طی روزهای اخیر در تماس با دفتر خبرگزاری فارس در کرج از این رسانه خواستند تا موضوع تفکیک شورای شهر و شهرداری این شهرستان از کرج از مسؤولان مطالبه شود.

به عنوان نمونه علی‌ اهری از شهروندان فردیس به خبرنگار فارس گفت: متاسفانه سال‌ها است که فردیس تحت‌الشعاع کرج قرار داشته و در حوزه مدیریت شهری توجه لازم به این شهرستان نمی‌َشود.

وی افزود: با وجود ارتقای ساختار اداری فردیس به سطح شهرستان، ما هنوز برای رفع مسائل مربوط به مدیریت شهری از جمله ساخت و سازها و اخذ مجوزهای لازم باید به شهرداری کرج مراجعه کنیم.

این شهروند گفت: اعضای شورای اسلامی شهر کرج هم به دلیل مشکلات فراوانی که مرکز استان البرز دارد، کمتر زمان لازم برای پیگیری موضوعات مربوط به فردیس را دارند و انتظار داریم که مدیران برای رفع این مشکل و استقلال شهرداری و شورای شهر فردیس تدابیر لازم را انجام دهند.

شهروندانی که با فارس در روزهای گذشته تماس گرفته‌اند، به شایعاتی مبنی بر دستور استاندار البرز برای عدم برگزاری انتخابات مستقل شورای شهر در فردیس اشاره می‌کردند که با اظهارات معاون استاندار، این شایعات به طور کامل تکذیب شده است.

معاون سیاسی فرماندار فردیس نیز در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: طبق قانون باید شهرداری و شورای شهر فردیس پس از ارتقاء ساختار اداری و سیاسی به سطح شهرستان باید از شهرداری کرج منفک شده و به صورت مستقل اداره شود.

محمدرضا فلاح‌نژاد افزود: به دلیل اینکه پس از برگزاری انتخابات شوراهای دوره چهارم، شهرستان فردیس تشکیل شد، به طور طبیعی زمان لازم برای تحقق این مهم وجود نداشت.

وی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات شوراها در اردیبهشت سال آینده، فرصت مناسبی برای اجرای قانون و رفع دغدغه‌های مردم داریم و به طور قطع مدیریت ارشد استان و شهرستان فردیس به صورت جدی نیازها، مشکلات، خواسته‌ها و انتظارات مردم می‌کنند.

معاون سیاسی فرماندار فردیس در پایان گفت: استقلال شهرداری و شورای شهر فردیس نیز از موضوعات مهمی است که در دستور کار مدیریت استان البرز و این شهرستان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار