مدیرکل پدافند غیرعامل ایلام گفت: مفهوم پدافند غیرعامل برای بسیاری از مردم و مسئولان همچنان ناشناخته مانده است.این موضوع حتی در میان مسئولان نیز مشاهده می شود و بسیاری از افراد پدافند غیرعامل را با مقوله مدیریت بحران اشتباه می گیرند.
کد خبر: ۳۰۸۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 08 October 2016

 پرویز شریفی روز شنبه در نشست هماهنگی هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد:  در پدافند غیرعامل مجموعه اقدام های دشمن برای از بین بردن زیرساخت های یک کشور مورد رصد قرار می گیرد در حالیکه مدیریت بحران بیشتر در هنگام بروز حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله اجرا می شود.


مدیرکل پدافند غیرعامل ایلام یادآور شد: ایران همانند بسیاری از کشورهای دیگر دارای جذابیت هایی برای دشمنان به منظور ضربه زدن به زیرساخت ها و توانمندی ها با انجام اقدام های مخرب است که باید با رصد همیشگی و دقیق این برنامه ها راهکارهای مقابله با آنها را اتخاذ کنیم.


شریفی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه پدافند غیرعامل یک اصل همیشگی است و نباید تعطیل شود، تاکید کرد: بیان سخنانی از سوی برخی افراد مبنی بر اینکه با توجه به اینکه هم اکنون در شرایط صلح و ثبات قرار داریم و نیازی به اقدامات در حوزه پدافند غیرعامل نیست، را فاقد دوراندیشی لازم دانست.


وی ادامه داد: اهمیت و جایگاه پدافند غیر عامل باید در بین لایه های مختلف مردم نهادینه شود تا ضمن آشنایی بیشتر بتوان آنرا در سطوح مختلف اجرایی کرد، زمینه سازی برای افزایش مشارکت عمومی در این حوزه و مردمی کردن آن بویژه در میان نخبگان جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

شریفی از عموم دستگاه های دخیل در این حوزه خواست مستندات عملکردی خود را در حوزه پدافند غیرعامل گردآوری و به این مدیریت ارائه دهند تا ضمن انعکاس به مرکز ارگان های موفق مورد تجلیل قرار گیرند

.

جانشین سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام نیز در این نشست اجرای طرح آموزشی عمومی پدافند زیستی در شهرستان های ایلام ، مهران و دهلران را از برنامه این مجموعه در هفته پدافند غیرعامل عنوان کرد و افزود: این برنامه 13 و 14 آبان ماه همزمان با رزمایش سراسری پدافند غیرعامل برگزار خواهد شد.


سرهنگ عبدالصاحب طهماسبی اظهار کرد: آموزش پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در مدارس از دیگر برنامه هایی است که در روز نخست این هفته اجرا می شود ، ضمن اینکه در هر شهرستان یک مدرسه به صورت پایلوت برای اجرای این برنامه مشخص شده است.


وی تاکید کرد: اجرای رزمایش پدافند غیرعامل در مجموعه های صنعتی نیز در برنامه ریزی های امسال گنجانده شده است که در سال جاری این برنامه در مجتمع پتروشیمی ایلام برگزار می شود.


دوم تا هشتم آبان ماه سال 95 به عنوان هفته پدافند غیرعامل تعیین شده است./م.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار