با حضور مدیرعامل شرکت توانیر،
هفت طرح در حوزه برق خراسان شمالی سه شنبه با حضور مدیرعامل شرکت توانیر و با صرف 600 میلیارد ریال در این استان واقع در شمالشرق کشور به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۳۰۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 04 October 2016
این طرح ها شامل نخستین خودروی پیشرفته دستگاه عیب یابی و تعمیرات اضطراری، دستگاه سی اچ پی تولید همزمان برق و حرارت ، راه اندازی معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ امور برق بجنورد است.
افتتاح پست برق 20 کیلوولت شاهد و افتتاح اتوماسیون پست های توزیع و همچنین افتتاح نیروگاه سی اچ پی تولید برق در شهرک صنعتی بیدک بجنورد، از دیگر طرح هایی بود که با حضور مدیر عامل شرکت توانیر مورد بهره برداری قرار گرفت.
افتتاح پست 400 کیلوولت مرکز دیسپاچینگ فوق توزیع خراسان شمالی ( ان آر دی سی ) از مهم ترین طرح بهره برداری شده در این سفر بود.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عامل برق خراسان در افتتاحیه این طرح گفت: استان خراسان شمالی در برق به سایر استان ها صادر کننده است.
مهندس محمدحسن متولی افزود: استان خراسان شمالی دارای 325 هزار مشترک برق است که پیک بار 260 مگاوات بوده اما، در افق 1404، 500مگاوات پیش بینی افزایش شده است.
وی افزود: هم اکنون 950 مگاوات توسط نیروگاه شیروان در نظر گرفته شده است که با در نظر گرفتن بخش بخار این نیروگاه و همچنین تکمیل سه بخش آن در مجموع به 500 مگاوات برق خواهد رسید.
وی گفت: در مجموع هزینه دولت و صنعت برق در استان خراسان شمالی 12 هزار میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه سه واحد شیروان هیچ سوختی مصرف نمی کند افزود: راندمان تولید برق از 31 درصد به 47 درصد افزایش خواهیم داد.
وی اظهار کرد: در این استان در راستای اقتصاد مقاومتی در شیروان 87 مگاوات افزایش تولید داشته ایم.
وی افزود: برای اجرای طرح های در دست اقدام تا تابستان آینده 200 میلیارد ریال اعتباردیگر هم هزینه خواهد شد.
وی در خصوص مرکز کنترل فوق توزیع در خراسان شمالی هم گفت: این طرح با اتکا به نرم افزار بومی ایجاد شده است که اجرای آن در قزوین به صورت آزمایشی است.
وی هزینه این طرح در خراسان شمالی را 240 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: هم اکنون مرحله اول این طرح با 132کیلوولت به بهره برداری رسید که برای اجرای کامل طرح از محل سفر رهبری 60میلیارد ریال و از محل صنعت برق 180 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت توانیر در معیت معاون اول رئیس جمهوری و وزرای نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان خراسان شمالی سفر کرده اند.
قرار است نشست شورای اداری استان ساعاتی دیگر با حضور دکتر جهانگیری به عنوان رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیرو برگزار شود و در آن مسایل و برنامه های استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی بررسی خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار