مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه 580 هکتار زمین برای طرح کاشت گل محمدی در اختیار تعاونی روستاهای لزور و اهنز قرار گرفته گفت: تاکنون20 هکتار از این اراضی کاشته شده که در صورت عدم تعهد، زمین ها از تعاونی بازپس گرفته می شوند.
کد خبر: ۳۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 03 May 2015
مسعود ایلکاء در گفت وگو با ایرنا با اشاره به بازدید مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان تهران از اراضی کاشت گل محمدی این منطقه، اظهار کرد: به دلیل پیشرفت نامناسب این پروژه ها، در آینده ای نزدیک اخطاریه هایی به شرکت تعاونی کشت گل محمدی این دو روستا ارسال می شود.

وی گفت: اگر اهالی این دو روستا به تعهدات خود عمل نکنند، کمیسیون هیات نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نسبت به بازپس گیری اراضی اقدام خواهد داد.

ایلکاء با اشاره به اینکه طرح توسعه کشت گل محمدی در روستاهای لزور و اهنز شهرستان از چند سال پیش آغاز شده گفت: این طرح با هدف اشتغال زایی، ایجاد زمینه تعاون و مشارکت دادن روستاییان در برنامه های توسعه و تغییر الگوی کشت منطقه، توسعه بخش کشاورزی و استفاده بهینه از اراضی بلاکشت و شیب دار اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه برای اجرای این طرح آموزش های فنی و تخصصی به روستاییان ارائه شده اظهار کرد: جانمایی محل اجرای طرح، چاله کنی، ایجاد سامانه های آبگیر و انتقال نهال ها به سر مزرعه از جمله اقداماتی است که از سوی جهاد کشاورزی برای ارتقاء بخش کشاورزی این منطقه انجام شده است.

وی گفت: 280 هکتار از اراضی منابع طبیعی در روستای اهنز و 300 هکتار در روستای لزور برای کشت گل محمدی در نظر گرفته شده که تاکنون تنها در20 هکتار از این اراضی عملیات چاله کنی و کاشت بوته اجرا شده است.

وی احداث جاده دسترسی به مزارع روستای اهنز به طول پنج کیلومتر را از دیگر اقدامات اجرای طرح عنوان کرد و گفت: این جاده تا منبع آب این مزارع واقع در منطقه هلی دار ادامه دارد.

وی کسب درآمد، اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرات روستاییان به شهرها را از دلایل واگذاری زمین به روستاییان عنوان کرد.

ایلکاء ادامه داد: اجرای این طرح هزینه برگزاری دوره های آموزشی- ترویجی، بازدیدهای کارشناسان از محل های اجرای پروژه ها، تامین نهال یارانه دار، احداث جاده دسترسی و انتقال آب را برای جهاد کشاورزی در پی داشته است.

روستای لزور در 47 کیلومتری و روستای اهنز در 44 کیلومتری شمال غرب فیروزکوه قرار دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار