کد خبر: ۲۹۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 09 September 2016
به گزارش تابناک یزد،مسئولان هیات ناشنوایان استان برای ورزشکارانشان از جان و دل مایه می‌گذارند و ورزشکاران در سکوت خبری به مدال‌های رنگارنگ دست می‌یابند و به عضویت تیم ملی در‌می‌آیند. از این هیات، ورزشکارانی به عضویت تیم ملی درآمدند، با نام ایران در رقابت‌های جهانی حضور یافتند و بادست پر به یزد برگشتند. تنهایی آنها به چشم نمی‌آید و کسی آنها را نمی‌شناسد اما استان به وجود ورزشکارانی ناشنوا که برای استان افتخارآفرینی کردند و پرچم پرافتخار ایران را در رقابت‌های بین‌المللی به اهتزاز درآوردند می‌بالد.
در این میان پیشرفت‌هایی که در ورزش ناشنوایان استان به‌وجود آمده است، تلاش بی‌وقفه مسئولان، این هیات را چشمگیرتر می‌کند، مسئولانی که بدون داشتن حامی مالی و با همان بودجه کمی که از طرف اداره کل ورزش و جوانان به آنها تعلق می‌گیرد ورزشکارانشان را به رقابت‌های مختلف کشوری رهسپار می‌کنند و منتظر دریافت گردن‌آویزهای گوناگون ازسوی ورزشکاران ناشنوا با وجود مشکلات فراوانی که در مسیر قهرمانی آنها وجود دارد هستند. در کنار مشکلات موجود، هیات ورزش‌های ناشنوایان استان به استعدادیابی و تربیت ورزشکاران خبره در این رشته می‌پردازد تا آینده‌ای روشن برای ورزشکاران این هیات متصور باشد.

بودجه هیات ورزشی ناشنوایان کافی نیست
نایب رئیس هیات ناشنوایان استان و رئیس هیات ناشنوایان شهر یزد با اشاره به کمبود بودجه این هیات و اعزام ورزشکاران به رقابت‌های کشوری می‌گوید:با توجه به این‌که هیات ورزش‌های ناشنوایان مجمع کاملی از سایر هیات‌هاست بودجه‌ای که تحت اختیار ما قرار دارد کفاف اعزام به مسابقات مختلف کشوری را نمی‌دهد و در اکثر اوقات با مشکل مالی مواجه هستیم.
«مهدی دهقان» می‌افزاید: سایر هیات‌ها شاید در سال نزدیک به دو یا سه اعزام به رقابت‌های کشوری داشته باشند اما هیات ورزش‌های ناشنوایان استان شاید در سال 20 اعزام آن هم در رشته‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌های گوناگونی چون فوتبال،فوتسال،شنا،بولینگ و تکواندو داشته باشد و با مشکلات فراوانی از نظر تامین بودجه مالی مواجه است.

 ناشنوایان در استان غریبانه به ورزش می‌پردازند
وی می‌گوید: ورزشکاران ناشنوا در استان غریبانه و در غربت به ورزش می‌پردازند و غریبانه‌تر به رقابت‌های کشوری و ملی اعزام می‌شوند که این مساله برای یک ورزشکار که به صورت حرفه‌ای به ورزش می‌پردازد جای تامل فراوان دارد.
نایب رئیس هیات ورزش‌های ناشنوایان استان می‌افزاید:بر اساس تقویم سال 95 فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان کشور در رشته‌های مختلف به رقابت‌های کشوری اعزام دارد، اما این هیات ورزشی مانند گذشته با مشکلات مالی و کمبود بودجه برای اعزام ورزشکاران مواجه است و تنها امیدمان به جذب اسپانسر مالی برای حمایت تیم‌های مختلف ورزشی است.
وی می‌گوید: دستگاه‌های دولتی باید درصدی از بودجه خود را برای حمایت تیم‌های ورزشی در نظر بگیرند که این حدود 2 درصد از بودجه ارگان‌های دولتی است اما با توجه به مشکلات و رکود وضع صنعتی کشور متاسفانه کسی به حمایت از ورزش و ورزشکار ملی نمی‌آید و بودجه‌ای به ورزشکاران تعلق نمی‌گیرد.
دهقان می‌‌‌‌افزاید:ورزشکاران زیر نظر هیات ورزش‌های ناشنوایان مانند سایر ورزشکاران استان برای حضور در رقابت‌‌‌‌‌های مختلف از جان و دل جهت کسب مدال و رتبه بالا مایه می‌گذارند و در اکثر اعزام‌هایی که صورت‌می‌گیرد استان یزد مقام‌های بالا و مدال‌های خوشرنگی را به‌دست می‌آورد.
وی می‌گوید:هیات تا جایی که توانسته از ورزشکاران حمایت کرده و بعد از کسب مدال در رقابت‎‌های مختلف از ورزشکاران مدال‌آور تجلیل به عمل آورده است و امسال هم طبق تقویم فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان از ورزشکاران قهرمان و مدال‌آور استان در سال‌93 که در رقابت‌های مختلف کسب رتبه و مدال کرده‌اند قدردانی و تجلیل به عمل خواهد آورد.
وی می‌افزاید:از استان یزد دو بازیکن در رشته فوتبال به صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور معرفی شدند که در روزهای 11‌و‌12‌مرداد‌ماه سال‌جاری از آنها تجلیل شد.
نایب رئیس هیات ناشنوایان استان می‌گوید:بحث استعدادیابی در رشته‌های مختلف ورزشی زیر نظر هیات ورزش‌های ناشنوایان جزو دستورالعمل‌های این هیات قرار گرفت و تفاهم نامه‌ای امضا شد تا با برنامه‌ریزی بیشتری برای استعدادیابی ورزشکاران، هیات فعالی را ایجاد کنیم.
دهقان با اشاره به این‌که استعدادیابی در جامعه ناشنوای استان از اصلی‌ترین برنامه‌های این هیات است می‌افزاید: طبق تفاهم نامه‌ای که بین هیات ورزش‌های ناشنوایان استان و مدرسه باغچه‌بان صورت گرفت،سالن ورزشی مناسبی را در اختیار این مدرسه قرار دادیم تا با توجه به استعدادهای نونهالان ناشنوا، افرادی شناسایی و برای پرورش به هیات معرفی شوند و با برنامه‌ریزی مستمر و مناسبی که صورت خواهد گرفت،نونهالان ناشنوا طبق اصول و قوانین ورزشی و متناسب با استیل بدنی‌شان انتخاب شوند و بر همین اساس به ورزش بپردازند.
نایب رئیس هیات ناشنوایان استان می‌گوید:امیدوارم با تلاش‌هایی که از سوی مسئولان هیات ورزش‌های ناشنوایان انجام شده، مردم استان هم ما را در مسیر پیشبرد اهداف مورد نظر یاری رسانند تا بتوانیم به پیشرفت مد نظرمان دست یابیم.
دهقان می‌افزاید: متاسفانه خانواده‌هایی که کودک ناشنوا دارند خیلی با ورزش کردن کودکانشان موافق نیستند و ما را یاری نمی‌کنند، که این مساله سبب شده تا سرمایه‌گذاری در مسیر شناسایی کودکان ناشنوا و پرورش استعدادها مثمرثمر نباشد.
وی می‌گوید:ما تمام تلاشمان را می‌کنیم و از خانواده‌ها تقاضا داریم جلوی ورزش کردن و پیشرفت ورزشی کودکانشان را نگیرند تا در آینده فرزندانی موفق داشته باشیم.
همشهری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار