اخبار کوتاه استان خراسان جنوبی
صدور مجوز بیمارستان دامپزشکی در بیرجند برای دام‌های کوچک، برگزاری کارگروه مدیریت پسماند شهرستان قاینات و تأکید بر ذبح دام‌های قربانی در کشتارگاره‌ فردوس از جمله عناوین خبری کوتاه خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۲۹۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 07 September 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بیمارستان در حال ساخت دامپزشکی استان گفت: این بیمارستان برای دام‌های کوچک و طیور ساخته می‌شود.

محمد اصغرزاده افزود: در این بیمارستان بیشتر کارهای تخصصی صورت می‌گیرد و دارای بخش‌هایی شامل رادیولوژی، داروخانه و آزمایشگاه خواهد بود و هیچ گونه مخاطره زیست محیطی برای جامعه انسانی ندارد.

وی با بیان اینکه ساخت این بیمارستان به طور قطع سبب توسعه استان می‌شود یادآور شد: اگر این بیمارستان ساخته شود بسیاری از خدمت‌گیرندگان در این رابطه دیگر لازم نخواهد بود به دیگر استان‌ها مراجعه کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این بیمارستان هنوز در مرحله تکمیل ساختمان است و هیچ مجوزی برای بهره‌برداری از آن صادر نشده است.

اصغرزاده ادامه داد: سرمایه ثابت برای راه‌اندازی این بیمارستان یک‌ میلیارد و 500 میلیون تومان و سرمایه در گردش آن نیز 600 میلیون تومان است که پیش‌بینی می‌شود برای هشت نفر در این حوزه اشتغال‌زایی ایجاد شود.

وی با اشاره به متراژ 320 متر مربعی بیمارستان دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: این بیمارستان در حاشیه پارک آزادی بیرجند واقع شده است.

جمع‌آوری و تفکیک زباله‌های خانگی و صنعتی شهرستان قاین ساماندهی شود

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان قاینات صبح امروز در کارگروه مدیریت پسماند به ضرورت توجه به مدیریت پسماند در شهرستان اشاره کرد و گفت: توجه به مدیریت صحیح پسماند و استفاده از روشهای علمی و نوین در این زمینه یکی از امور زیربنایی جهت توسعه هر منطقه است.

علی امینی در ادامه  تصریح کرد: اگر جمع‌‌آوری پسماندهای شهری و تفکیک آنها خوب مدیریت نشود به یک معضل زیست‌ محیطی تبدیل می‌شود لذا جمع‌آوری و تفکیک زباله‌های خانگی و صنعتی این شهرستان باید بیش از پیش مدیریت و ساماندهی شود.

وی موضوع مدیرت پسماند را یکی از اولویت‌های مهم کاری دانست و گفت: مدیریت پسماند سلامت محیط زیستی مردم و محیط طبیعی را به دنبال خواهد داشت.

تسهیل امور مردم در رأس وظایف کارکنان دامپزشکی استان است

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: تسهیل و تسریع امور مردم در رأس وظایف کارکنان دامپزشکی است.

سیدمهدی معراجی با اشاره به اخذ رتبه برتر جشنواره شهید رجایی توسط سازمان دامپزشکی کشور بر توجه ریشه‌ای به توسعه و فراگیری دولت الکترونیک در همه ارکان دستگاه تأکید کرد.

وی گفت: در جشنواره ملی شهید رجایی 1395 رئیس سازمان دامپزشکی کشور لوح تقدیر دستگاه برتر این جشنواره را از دست رئیس جمهور گرفت که خود نشان از خدمت‌رسانی مطلوب و خالصانه همکاران خدوم دامپزشکی در راستای توسعه و اعتلای کشور و تحقق اهداف نظام دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی به وجود حداقل 12 سامانه خدمت‌رسانی در حوزه دولت الکترونیکی دامپزشکی اشاره کرد و یادآور شد: دامپزشکی در حال حاضر به عنوان اولین دستگاه کشور است که حائز اخذ نماد دولت الکترونیک شده است و این مهر تأیید بر پیشرو بودن دامپزشکی در ارائه خدمات الکترونیک به مردم فهیم و قدرشناس ایران اسلامی است.

شهروندان از کشتار دام‌های قربانی در منزل خودداری کنند

رئیس دامپزشکی شهرستان فردوس صبح امروز در بازدید از کشتارگاه بهداشتی شهرستان فردوس اظهار داشت: کشتار دام‌های قربانی روز عید قربان در کشتارگاه شهرداری فردوس و اسلامیه انجام شود.

جواد ذوالفقاری افزود: در روز عید سعید قربان کشتارگاه فردوس و اسلامیه آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است و آمادگی دارد به صورت رایگان دام‌های قربانی را معاینه و بازرسی کرده و بر لاشه‌ها نظارت کند.

وی یادآور شد: امسال نیز در راستای ایجاد تسهیلات برای قربانی کردن دام‌های شهروندان با فعال‌سازی اکیپ ثابت و سیار آمادگی نظارت بر لاشه‌های دام‌های قربانی را دارد و شهروندان می‌توانند در این رابطه با شماره تلفن 32728406 تماس بگیرند.

رئیس دامپزشکی شهرستان فردوس خاطرنشان کرد: به منظور حفظ سلامت عمومی و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین دام و انسان از شهروندان درخواست می‌شود که حتی‌الامکان از کشتار دام‌های قربانی در منازل پرهیز کنند و دام خود را در کشتارگاه تحت نظارت بازرسین دامپزشکی کشتار کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار