سی و نهمین دوره مسابقات قرآن‌کریم کرمانشاه
ناظر داوران سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم کرمانشاه بر آموزش اصولی و کاربردی دستورالعمل آیین‌نامه‌های مسابقات قرآنی به داوران استانی تاکید کرد.
کد خبر: ۲۸۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶ 31 August 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس؛منصور آقا‌محمدی درخصوص نحوه امتیاز‌دهی به شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرآنی و لزوم عمل به آیین‌نامه مسابقات درکرمانشاه،اظهار داشت: امتیاز داوران باید طبق دستورالعمل آیین‌نامه‌ مسابقات باشدومنظور از سطح مسابقات شهرستان و استانی را تشخیص دهند.
ناظر داوران سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم کرمانشاه با بیان اینکه برخی داوران در این مرحله از مسابقات نباید سلیقه‌ای به شرکت‌کنندگان نمره بدهند،گفت: برخی شرکت‌کنندگان در مرحله شهرستانی رشته لحن، امتیاز 25 را کسب کرده و در مرحله استانی از سوی داوران بالاتر بین‌المللی و کشوری رتبه 17 می‌گیرند که این مسئله برای آن‌ها سوال‌برانگیز شده و سرخوردگی ایجاد می‌کند.
آقا‌محمدی با بیان 2 راه پیشنهادی برای رفع مسأله فاصله امتیازدهی داوران شهرستانی و استانی مسابقات قرآنی، افزود: داوران در هر مرحله باید در توجیه و عمل به ضوابط آیین‌نامه مسابقات قرآنی دقت کنند و یا داوران شهرستانی برای کسب تجربه بیشتر به مراحل داوری مسابقات استانی دعوت شوند و با مشاهده کار تخصصی داوران فاصله امتیازدهی در مسابقات شهرستانی به مراحل استانی نزدیک‌تر شود.
سرپرست دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: طی برنامه‌ریزی جامعه از سوی متولیان فرهنگی باید داوران بومی با داوران بین‌المللی در ارتباط بیشتری باشند تا فاصله نمرات و اجماع نظرها در مسابقات قرآنی نزدیک و هم‌سطح شود.
این قاری برتر قرآن‌کریم خاطر‌نشان کرد: آیین‌نامه مسابقات قرآنی از سوی مرکز امور قرآنی به استان‌ها ابلاغ شده با توجه به اینکه سطح مسابقات کشوری قرآنی بالا است، باید در مسابقات شهرستانی هم نمره واقعی به افراد شرکت‌کننده داده شود تا زمان و آمادگی لازم برای تمرین و ممارست بیشتر را کسب کنند.
ناظر داوران سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم کرمانشاه ادامه داد: برخی شرکت‌کنندگان در مراحل شهرستانی نمره 18 از 20 می‌گیرند، ولی درمرحله استانی نمره دریافتی آن‌ها به حد‌نصاب نمی‌رسد که این موجب می‌شود از نظر روحی منفعل شوند؛برای رفع این معضل، ابتدا باید مربی و داور قرآنی را به‌خوبی تربیت کرد.آقامحمدی بیان کرد: داوران باید در مسابقات استانی قرآن‌کریم به صورت سلیقه از شرکت‌کنندگان سوال نکنند و پرسش‌ها طبق مقررات و دستورالعمل‌ها با قرعه‌کشی باشد.
سرپرست دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم گفت: در رشته حفظ کل قرآن‌کریم سوالات سه الی هشت سطری از شرکت‌کنندگان پرسیده می‌شود و سؤالات رشته حفظ قرآن در 5 و 10 جزء بر‌اساس تقسیم‌بندی‌ها 2 نوع و در رشته حفظ 20 جزء قرآن‌کریم نیز شامل 2 پرسش از شرکت‌کنندگان قرآنی است.
آقا‌محمدی با بیان اینکه حدود چهار سال از تدوین این ‌آیین‌نامه مسابقات قرآنی می‌گذرد، افزود: باید داوران آشنایی لازم با مفاد بندهای اجرایی را کسب کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار