استاندار قزوین گفت: برای حل مشکلات واحدهای صنعتی در اجرای طرح بهین یاب نیازمند همکاری بیشتر بانکها در استان قزوین هستیم.
کد خبر: ۲۸۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷ 18 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، فریدون همتی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در شرایطی که برخی واحدهای صنعتی دچار کمبود نقدینگی و تامین مواد اولیه شده اند و برخی نیمه تمام معطل مانده اند سیاست دولت حمایت جدی بدون قید و شرط از آنهاست که این کار در قز وین نیز عملیاتی شده است.

وی افزود: سامانه بهین یاب برای ثبت نام از صاحبان واحدهای مشکل دار طراحی شده و امیدواریم در استان حدود یک هزار واحد بتوانند از تسهیلات ضربتی استفاده کنند که تحقق این هدف نیازمند هماهنگی و همکاری بالایی از سوی دستگاههای اجرایی استان و به خصوص بانکهاست.

استاندار گفت: هر چند بانکها باید به سایر نیازهای مردم هم پاسخ دهند اما به دلیل وضعیت حساسی که در حوزه اقتصاد داریم و واحدهای تولیدی با مشکلات جدی روبرو شده اند از مدیران بانکها انتظار می رود با برنامه دولت پیش بروند و در این بخش نگاه مثبتی داشته باشند.

داود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی هم گفت: تغییر رویکرد بانک‌ها در طرح بهین‌ یاب یک تغییر عادی نیست و یک تحول انقلابی و جهش بزرگ در این مسیر تلقی می شود.

محمدی تصریح کرد: طرح سامانه بهین ‌یاب با توجه به تنگناها و مشکلاتی که داریم برای ما مهم است و باید با تزریق اعتبار لازم نسبت به رونق چرخه تولید داخلی و اشتغال همت کنیم و نگذاریم حتی یک ریال در جای دیگر هزینه شود و تولید مغفول بماند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: مسئؤلان استان و مدیران بانک‌ها باید مراقبت کنند تا این طرح مانند موضوع بنگاههای زودبازده به انحراف نرود و با رصد کامل کاری کنند تا هدفی که دولت به خاطر آن این سرمایه را به بخش تولید و اشتغال اختصاص داده، محقق شود.

وی گفت: ۱۰ درصد از منابع مالی دولت باید به طرح بهین‌ یاب اختصاص داده شود تا بتوانیم چرخه تولید را رونق دهیم.

در ادامه علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گزارشی از وضعیت پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی ارائه کرد و یادآورشد: از یک هزار و ۷۹۴ متقاضی که برای دریافت وام و تسهیلات دولت در این استان اقدام کرده‌اند، ۶۹۳ متقاضی مربوط به سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و مابقی نیز مربوط به بخش صنعت است.

پرزحمت گفت: همچنان سایت ثبت ‌نام برای متقاضیان دریافت وام که دولت برای پیشبرد تولیدات صنعتی و کشاورزی در نظر گرفته آماده پذیرش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار