رئیس کمیسیون اصل نود و نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: عرصه های حفاظت شده کشور تا سال 2020 باید از 17 میلیون هکتار فعلی به 30 میلیون هکتار افزایش یابد.
کد خبر: ۲۷۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 12 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، داوود محمدی پنجشنبه شب در نشست شورای اداری مدیران دستگاه های اجرایی استان قزوین که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد،افزود: با این وجود مجموع حافظان محیط زیست در کشور از 3 هزار نفر تجاوز نمی کند و با این وضعیت نمی توان در آینده آنچه پیرامون حفظ محیط زیست که در اسناد ملی و تعهدات بین المللی به آن اشاره شده را محقق کرد.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی راهی جز مشارکت دادن مردم و تقویت تشکل های مردمی فعال در حوزه محیط زیست وجود ندارد که البته در این رابطه هنوز به وضعیت مناسبی دست نیافته ایم.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در اسناد بالادستی توجه قابل توجهی به حفظ محیط زیست شده است که از این ظرفیت باید برای تحقق اهداق این حوزه به خوبی استفاده کرد.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز نگرانی نسبت به فرونشست 24 سانتیمتری خاک در برخی نقاط از دشت قزوین و کاهش منابع سفره های آب زیرزمینی، گفت: در این خصوص باید اقدام های لازم و فوری را در رابطه با کم کردن معضل های یاد شده انجام داد.
محمدی در ادامه با قدردانی از تلاش های سازمان حفاظت محیط زیست برای تغییر سوخت نیروگاه برق شهید رجایی قزوین از مازوت به گاز، خواستار اندیشیده شدن تدابیر لازم برای حفظ این نوع سوخت در فصل زمستان با توجه به مصرف بیشتر شد در این ایام شد و اظهار داشت:استفاده این نیروگاه از مازوت آلایندگی زیادی ایجاد کرده بود و اعتراض های مکرر مردم را در برداشت.
وی همچنین بر لزوم حفظ و حراست از باغستان سنتی قزوین تاکید کرد و گفت: در این رابطه باید یک عزم ملی شکل بگیرد.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی همچنین به انتخاب قزوین به عنوان پایلوت برنامه شکوفایی شهری سازمان ملل متحد اشاره کرد و افزود: این مهم بدون شک دستاوردهای خوبی را برای شهر قزوین در برخواهد داشت.
سیده حمیده زرآبادی دیگر نماینده قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه گفت: زمین و آسمان پاک میراث گذشتگان ما است و ما نیز باید آن را به همین شکل به آیندگان تحویل دهیم.
سیده حمیده زرآبادی افزود: همه شهروندان جامعه باید در نقش محیط بانان محیط زیست ظاهر شوند تا بتوانند در یک محیط سالم و زیبا به زندگی بپردازند.
وی در ادامه به انتخاب قزوین برای اجرای برنامه شکوفایی شهری سازمان ملل متحد اشاره کرد و افزود: این اتفاق می تواند به رشد و توسعه قزوین در حوزه های مختلف سرعت ببخشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار