رئیس پلیس فتای استان سمنان جوانان جویای كار و شغل را یكی از طعمه های اصلی كلاهبرداران سایبری برشمرد.
کد خبر: ۲۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲ 26 April 2015
به گزارش تابناک یزد،رئیس پلیس فتای استان سمنان جوانان جویای كار و شغل را یكی از طعمه های اصلی كلاهبرداران سایبری برشمرد و تاكید كرد: كاربران جوان فریب تبلیغات اغواكننده و كاذب این سایت ها را نخورند.
 سرهنگ "سیدعلی میراحمدی" اینترنت را گسترده ترین شبکه جهانی و پدیده ای با قابلیت های متنوع و ابزاری دارای فواید و كارایی بسیار دانست كه این امر نیز رو به افزایش است.
وی ادامه داد: اما این تکنولوژی که به عنوان یک وسیله سریع ارتباطی امکان انتقال هرگونه پیامی را به بشر داده است، از سوء استفاده مصون نمانده است و بستر مناسبی را برای کلاهبرداری افراد سودجو و متخلف فراهم كرده است.
سرهنگ میراحمدی به افزایش تقاضای افراد مختلف جویای کار در جامعه و استفاده از فضای مجازی برای شناسایی شغل مورد نظر اشاره و اضافه كرد: همین موضوع زمینه ای را برای کلاهبرداران سایبری فراهم کرده است تا با راه اندازی سایت ها و وبلاگ هایی با عنوان موسسات کاریابی از متقاضیان کلاهبرداری و سوء استفاده كنند.
این مسئول انتظامی شور و اشتیاق جوانان برای پیدا کردن کار مورد علاقه خود و تبلیغات اغوا کننده و دروغ کلاهبرداران از قبیل اعطاء وام ، حمایت دولت از آنان و یا کار آسان با حقوق بالا و ... را از عوامل فریب خوردن كاربران برشمرد و افزود: در ادامه فرد متقاضی شغل كه تمام داستان های كاذب كلاهبرداران را باور كرده است، اطلاعات شخصی و بانكی خود را در اختیار این افراد می گذارد.
میر احمدی گفت: همچنین در بعضی از موارد مبلغی تحت عنوان هزینه کاریابی و كارمزد نیز از متقاضیان درخواست می شود و کاربران نیز برای پرداخت هزینه به درگاه های جعلی(فیشینگ) هدایت شده و از آنها کلاهبرداری می شود.
رئیس پلیس فتای استان سمنان از كاربران فضای مجازی خواست تا به این سایت ها اطمینان نكنند و فریب آگهی های کاذب آنان را در فضای مجازی نخورند و برای کاریابی فقط از مبادی مجاز مورد تایید وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی اقدام نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار