مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل گفت: بعد از بررسی جمعیت گونه‌های جانوری و متناسب با ظرفیت زیستگاه‌ها پروانه شکار در سال جاری صادر می‌شود.
کد خبر: ۲۶۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 30 July 2016

محمد خداپرست ظهر شنبه در بازدید از موزه تاریخ طبیعی اردبیل در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: همه‌ساله سازمان حفاظت از محیط‌زیست متناسب با ظرفیت زیستگاه‌ها صدور یا ممانعت از صدور پروانه شکار را اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه در خصوص صدور پروانه در اردبیل هنوز نظر قطعی اعلام نشده است، افزود: طی سال‌های اخیر مدتی صدور پروانه متوقف شده بود اما در سال گذشته هزار و ۵۵۶ پروانه صادر شد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان متذکر شد: بیشترین شکار در استان شامل گونه کبک است که البته به دلیل کثرت جمعیتی که دارد مشکلی ایجاد نمی‌شود.

به گفته خداپرست در سال جاری صدور پروانه متناسب با ظرفیت زیستگاه‌ها اعلام می‌شود و در عین حال در صورتی که در گونه‌های پرندگان مشکل خاصی از جمله بیماری آنفولانزا وجود نداشته باشد، پروانه صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان ۲۵۰ گونه پرندگان، ۴۶ گونه پستانداران، ۲۹ گونه خزندگان، هفت گونه دوزیستان و ۱۸ گونه ماهیان شناسایی شده است، اضافه کرد: تنوع گونه‌ها به دلیل تنوع اقلیمی استان قابل توجه است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان با اشاره به نگه‌داری ۱۸ گونه پستاندار، ۸۵ گونه پرنده، ۲۰ گونه ماهی و ۱۲ گونه خزنده و دوزیست در موزه تاریخ طبیعی اردبیل، افزود: این موزه بخشی از جاذبه‌های حیات‌وحش استان را نشان می‌دهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
نظرها بیهوده است کار ساز نیست اهمیت داده نمی شود هر سال باید محیط زیس جلسه بت شکارچیان داشته باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
چرا در ار بسل پروانه شکار صادز نمی شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
چرا در استان اردبیل پروانه شکار پرنده صادر نمی شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار