نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با حمایت و توسعه اقتصاد سبز در استان باید مسیر استقرار و فعالیت صنایع تولیدی که محیط زیست را رعایت می کنند هموار شود.
کد خبر: ۲۶۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴ 29 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سیده حمیده زرآبادی در مراسم معارفه مدیرکل جدید محیط زیست استان قزوین گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به محیط زیست اهمیت می دهند و امیدواریم با رفع برخی موانع قانونی برای صیانت از منابع خدادادی و محیط زیست اقدامات موثرتری انجام شود.

وی بیان کرد: در بیانات مقام معظم رهبری اصلاح شبکه تولید، توزیع و مصرف اهمیت داده شده و باید دست اندرکاران با استفاده از این رهنمودها برای توسعه اقتصاد سبز اقدام کنند.

زرآبادی تصریح کرد: با توجه به نزدیکی استان قزوین به پایتخت و محدوده ۱۲۰ کیلومتری بسیاری از متقاضیان صنایع علاقمند هستند در این استان مستقر شوند اما از مسئولان انتظار داریم در استقرار واحدهای جدید به موضوع محیط زیست اهمیت دهند و از صنایع سبز حمایت کنند.

مدیران دستگاههای اجرایی رویکرد زیست محیطی داشته باشند   
 
وی بیان کرد: همه دستگاههای اجرایی باید رویکرد زیست محیطی داشته باشند تا بتوانیم زندگی سالمی را برای مردم فراهم کنیم که در این راستا تغییر سوخت مازوت نیروگاه به گاز کار ارزشمندی است که به رفع آلودگی این واحد مهم کمک کرده است و جای تقدیر دارد.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دریاچه اوان از سرمایه های ملی است که باید برای حفاظت آن جدی باشیم و با برنامه ریزی مدون از این چشم انداز طبیعی که می تواند در جذب گردشگر موثر باشد حفاظت و بهره برداری مناسب کنیم.

تشکل های زیست محیطی حمایت شوند

زرآبادی گفت: سمن ها و تشکل های زیست محیطی از ظرفیت های بسیار ارزشمندی هستند که باید از آنها برای رسیدن به اهداف زیست محیطی به خوبی استفاده کنیم و آنها را مورد حمایت قرار دهیم.

وی با گرامیداشت یاد شهدای محیط زیست اظهارداشت: ۱۱۹ شهید محیط بان اهمیت بازنگری در قوانین حمایتی از محیط بانان را نشان می دهد که امیدواریم در مجلس این قانون در مسیر صیانت از جایگاه و سلامت حافظان محیط زیست بازنگری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار