نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور صیانت از محیط زیست و توسعه فعالیتهای زیست محیطی لازم است مناطق صید و شکار ممنوع در استان به حفاظت شده ارتقاء یابد.
کد خبر: ۲۶۸۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳ 29 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، داود محمدی در مر اسم معارفه مدیرکل جدید محیط زیست استان قزوین در استانداری گفت: امروز به دلیل رفتارهای غلط در گذشته با مشکلات متعدد زیست محیطی مواجهیم که حفر چاههای غیرمجاز، استفاده بی رویه از منابع زیرزمینی و توسعه مناطق بیابانی در محدوده جنوب آبیک تا بویین زهرا از آن جمله است.

محمدی بیان کرد: مناطق بیابانی در استان به گونه ای است که اگر ندانیم در کدام استان هستیم تصور می کنیم در کویریم و اگر این مشکل به‌سرعت تدبیر نشود باید منتظر ریزگردهایی مانند خوزستان و زابل باشیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: آلودگی سیمان آبیک و نیروگاه از مشکلات دیگر استان است که خوشبختانه موضوع نیروگاه با تغییر سوخت از مازوت به گاز در این مورد دغدغه ای نداریم و اگر آلودگی سیمان آبیک و توسعه بیابانها حل شود نگرانی کمتری خواهیم داشت.

وی یادآورشد: با استقرار برخی صنایع آلاینده متاسفانه مدت ۲۰ سال عوارض زیست محیطی را پرداخت نمی کردند اما سرانجام این عوارض تامین شده ولی برای حل مشکلات کافی نیست و باید دغدغه زیست محیطی برای همه مهم باشد.

مناطق تیراندازی ممنوع به حفاظت شده تبدیل شود

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ اظهارداشت: مناطق شکار ممنوع در استان باید به محدوده های حفاظت شده تبدیل شود و جایگاه خود را بهبود بخشیم.

محمدی تصریح کرد: یکی از مشکلات کلان استان پایین بودن بودجه اعتباری است که از حق خود محروم مانده ایم و توان مسئولان برای حل مشکلات کاهش یافته لذا در تخصیص بودجه باید بازنگری شود تا بتوانیم حق خود را بگیریم.

محمدی از خدمات صدرالدین علیپور تشکر و برای شمسی پور مدیرکل جدید آرزوی موفقیت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار