مسئول بسیج دانشجویی قزوین مطرح كرد: هشتمین دوره طرح ولایت دانشجويي استان قزوين با حضور 350 دانشجوی داوطلب دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 18 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، مهدی برزگر، مسئول ناحيه بسيج دانشجويي قزوين در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا منطقه‌ي قزوين، با اشاره به مهم‌ترين برنامه‌هاي مجموعه بسيج دانشجويي در ايام تابستان امسال اظهار كرد: هشتمین دوره طرح ولایت استانی از یکم تا یازدهم مردادماه به صورت شبانه‌روزی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) استان قزوین برگزار می‌شود.

وي افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که تاکنون صورت گرفته، تعداد 350 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های قزوین در هشتمين دوره طرح ولایت شرکت می‌کنند.

مسئول ناحيه بسيج دانشجويي قزوين با بيان اينكه طرح ولايت در چهار موضوع معرفتی، اخلاقی تربیتی، بصیرتی و تشکیلاتی برگزار می‌شود، خاطرنشان كرد:  برای دانشجویانی که در اين طرح شرکت می‌کنند ‌برنامه‌های مختلفی در زمینه فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، دینی و مذهبی در نظر گرفته شده است.

برزگر افزايش سطح آگاهی دانشجویان نسبت به مباحث و مسائل مذهبی را از جمله اهداف برگزاري طرح ولايت دانست و اضافه كرد: اميدواريم با اجراي اين طرح بتوانيم دانشجویان را در مقابل شبهات و ابهاماتی که امروزه از طریق رسانه‌ها به جامعه القا مي‌شود، واکسینه کنیم.

وی در ادامه؛ عمق بخشی معنوی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در بین جوانان دانشجو را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد و گفت: طرح ولایت طرحی است برای مقابله با تهاجم فرهنگی که در قالب کارگاه و کرسی‌های آزاداندیشی، همایش‌های متعدد، کلاس های اخلاقی، معرفتی و روشنگری برگزار می‌شود.

وي با اشاره به شبهاتي كه از سوي برخي استادنماها مطرح مي‌شود، اظهار كرد: متاسفانه برخي از اساتيد انقلاب و نظام را زيرسؤال مي‌برند بنابراين دانشجویان باید در مقابل شبهات و تهديدات هوشيارانه عمل كنند.

مسئول ناحيه بسيج دانشجويي قزوين با بيان اينكه پس از گذراندن دوره‌هاي آموزشي طرح ولايت دانشجویان در قالب حلقه‌های صالحین قرار می‌گیرند،‌ تأكيد كرد: دانش آموختگان دوره‌هاي طرح ولايت مي‌توانند به سهولت پاسخگوي شبهات باشند.

وی به چگونگی جذب دانشجویان شرکت کننده در این دوره اشاره كرد و گفت: دانشجویان ورودی جدید در اولویت شرکت در طرح ولایت استانی هستند و دانشجویانی که در طرح ولایت سال گذشته شرکت کردند نیز در اولویت طرح ولایت کشوری هستند.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین تصریح کرد: طرح ولایت با حضور  صاحب‌نظران و اساتید بنام کشوری و استانی از سطح حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود و در این طرح همچنين نفرات برتر سال گذشته شامل 40 برادر و خواهر به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

برزگر در پایان اظهار كرد: امروز بسیج دانشجویی با تابعيت از ولايت فقيه آماده نقش آفرینی در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی بوده و هدف آن نیز تربیت نیروهایی هم‌طراز انقلاب است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار