کد خبر: ۲۶۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰ 16 July 2016
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از نجات یک‌هزار و 81 نفر در ساحل مازندران از زمان اجرای طرح کاهش غریق در خردادماه امسال خبر داد.

مجتبی اکبری گفت: با تلاش مجاهدانه نجاتگران و ناجیان غریق مستقر در ساحل استان، فرصت شیرین زندگی به1081 نفر گرفتار در امواج خزر اهداء شد.

وی افزود: ارائه خدمات امدادی مورد نیاز سرپایی به 2 هزار و 560 نفر از مراجعان به پایگاه‌ها و پست‌های ساحلی و انتقال 28 مصدوم و غریق به مراکز درمانی از دیگر خدمات ارائه شده هلال احمر استان در سواحل بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران تصریح کرد: به منظور اجرای عملیات کاهش غریق در سواحل استان از اول خرداد تاکنون بیش از 43 هزار نفر روز نجاتگر و امدادگر و ناجی غریق با به‌کارگیری 430 دستگاه روز آمبولانس، یک‌هزار و 517 دستگاه روز موتورسیکلت، 129 دستگاه روز قایق نجات، 165 دستگاه روز جت‌اسکی، 12 دستگاه روز خودروی نجات آرگو و 30 دستگاه روز خودروی پشتیبانی مشارکت داشتند.

این مسؤول ادامه داد: امسال با تدابیر اتخاذ شده از سوی استانداری مازندران 350 نقطه حادثه‌خیز که در سال‌های گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق در این مناطق مستقر شدند تا مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار شوند.

اکبری با اشاره به اینکه همه این 350 نقطه در خارج از مناطق اجرای طرح‌های دریا قرار دارند، تصریح کرد: در مناطق اجرای طرح‌ها نیز برابر قانون مدیریت طرح ملزم به رعایت استانداردهای ایمنی و خدمات رفاهی و امدادی است که به موجب هماهنگی‌های انجام شده عوامل امدادی جمعیت هلال احمر و ناجیان غریق در آن مناطق نیز حضور دارند.

وی گفت: درخواست از همه هموطنان این است که برای حفظ جان خود به توصیه‌های امدادی توجه جدی داشته باشند و از حضور و شنا در مناطق حادثه‌خیز خودداری کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار