مدیرکل دامپزشکی استان قزوین از اجرای طرح پایش بیماری های انگلی در سطح کندوهای زنبور عسل این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 16 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، بهمن نقیبی افزود: در راستای اجرای این طرح هیچ گونه آلودگی میکروبی در زمان اجرای پایش زنبورستان های استان مشاهده نشده است.
وی ادامه داد: طرح پایش بیماری های انگلی و باکتریایی زنبور به منظور بررسی وضعیت آلودگی زنبورستان های استان در فصل بهار اجرا که براساس نتایج به دست آمده هیچ بیماری های باکتریایی لوک اروپایی و آمریکایی و آلودگی های انگلی نوزما و آکاراپیس موردی مشاهده نشد.
به گفته وی، از نظر آلودگی به کنه واروآ 20 درصد کلنی ها دارای آلودگی شدید، 55 درصد آنها دارای آلودگی تحت کنترل و مابقی نیز منفی بوده اند.
نقیبی با اشاره به اینکه کنه واروآ با تغذیه از بدن زنبور باعث ضعیف شدن و در نهایت تلف شدن آن می شود، اضافه کرد: این مهم همچنین باعث ایجاد خسارت های جبران ناپذیر اقتصادی به زنبورداران نیز می شود.
وی یادآور شد: کنه واروآ قابل انتقال به انسان نبوده و بهترین راه مبارزه با آن استفاده از داروهای مناسب ضدکنه در فصل مناسب است.
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در پایان گفت: در اجرای طرح پایش زنبورستان های استان از 63 کلنی زنبور عسل نمونه برداری تصادفی صورت گرفته است.
استان قزوین دارای 89 هزار کلنی زنبور عسل و یک هزار و 810 بهره بردار این محصول بوده و سالانه نیز بیس از 480 تن عسل تولید می کنند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار