فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه برای مبارزه با قاچاق کالا قرارگاه هایی را در استان های هدف و مناطق تشکیل و آنها را رصد می کنیم افزود: در سال جاری نسبت به سال گذشته 10درصد افزایش کشفیات را داشته ایم .
کد خبر: ۲۶۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 14 July 2016
سردار قاسم رضایی چهارشنبه شب در حاشیه دیدار با خانواده سرباز شهید رضا ایرانی در روستای لنگر در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: وظیفه مقابله جدی با قاچاق کالا را در دستور کار خود قرارداده ایم.
وی تاکید کرد: در جنوب کشور و منطقه خلیج فارس و دریای عمان قاچاق کالا فراوان است که بخشی از توان ما در راستای شعار سال با قاچاق کالا گرفته است.
فرمانده مرزبانی کشور گفت: در منطقه شمال غرب با قاچاق کالا و در برخی از مرزهای شرقی علاوه بر قاچاق کالا، با قاچاق مواد مخدر مواجه هستیم .
وی یکی از توطئه های غرب علیه ایران در منطقه افغانستان که هم مرز با ایران است، تولید و افزایش و کشت مواد مخدر است.
سردار رضایی تصریح کرد: مواد مخدر متاسفانه از طریق مافیای خارجی مدیریت و حمایت می شود که هرشب و هرروز مرزبانان به نوعی در مرزهای شرقی با آن مقابله می کنند.
وی با اشاره به عملیات های تروریستی اخیر در نزدیکی مرز ایران و پاکستان افزود: از دستگاه دیپلماسی کشور ایران که همواره زحمات فراوانی را متحمل می شوند می خواهیم که با قدرت و به صورت جد با دیپلماسی کشور پاکستان موضوع را پیگیری کنند.
رضایی تصریح کرد: مطالبه جدی دستگاه دیپلماسی کشور از کشور پاکستان این باشد که به صورت فعال تر عمل کنند چرا که ایران نمی تواند با این قضیه کنار بیاید.
وی افزود: سال گذشته در این منطقه مرز سیستان و بلوچستان منطقه جکیگور تعداد هشت مرزبان به درجه شهادت نائل آمدند و در سال جاری نیز تاکنون 4نفر از مرزبانان غیور کشور در این درگیری ها به شهادت رسیده اند.
وی بیان کرد: امروز شهرستان مانه وسملقان این افتخار را دارد که چنین مرزبانی هایی دارد که یکی از آنها در کسوت شهادت قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: امروز باوجود همه تهدیدهایی که پیرامون ایران اسلامی است اما کشوری امن داریم.
وی با بیان این که شهید رضا ایرانی فردی خداجو بود که در اعتکاف و مراسم های مذهبی همیشه حضور داشت افزود: این ویژگی ها سربازان و شهیدان ، مسئولیت مراقبت و مواظبت از مرزهای کشور را برای همه ما چندین برابر می کند.
سردار قاسم رضایی اظهارکرد: تروریست ها عامل استکبار و هم اینک همانند اشغالگران در برخی از کشورها چون عراق،سوریه ،یمن و افغانستان حضور دارند که این نتیجه یک توطئه بزرگ است.
وی هدف اصلی تروریست ها را کشور ایران اسلامی عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه مرزهای ایران باوجود همه این توطئه ها به خوبی اداره می شود.
وی یکی از مولفه های امنیت در مرزها و کشور را مرزبانان و سربازانی چون سرباز شهید رضا ایرانی دانست که با ایمان و اعتقاد راستین مشغول دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی هستند.
در چهارشنبه هفته گذشته همزمان با عید سعید فطر 4 نفر از مرزبانان کشور در منطقه جکیگور سیستان و بلوچستان در مقابله با عملیات تروریستی تروریست ها که از خاک پاکستان وارد ایران شده بودند به شهادت رسیدند که دو نفر از این مرزبانان از اهالی خراسان شمالی بودند.
شهرستان 110 هزار نفری مانه وسملقان در 45 کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است.
گفت و گو: از مرضیه اردکام.شهرستان مانه وسملقان
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار