سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در تابستان 95 به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.
کد خبر: ۲۵۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 12 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، افتتاحیه ی المپیاد فرهنگی ورزشی، 28 تیر امسال در بخش بانوان و 11 مرداد در بخش آقایان خواهد بود.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد امروزدر نشست خبری این المپیاد، با اشاره به اهمیت ورزش در جوانان دانشجو و آینده ی کشور گفت: عصاره ی فرهنگی ملت در مراکز علمی جامعه متمرکز است که مدیران و اداره کنندگان کشورها تربیت می شوند.

کافی افزود: یک دانشجوی ورزشکار در آینده که مدیری از جامعه می شود، ورزش هم با او خواهد بود که در کشور تاثیر زیادی دارد.

وی درباره ی میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد در سیزدهمین دوره ی المپیاد فرهنگی ورزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور، گفت: دانشگاه فردوسی مشهد میزبان ششمین المپیاد فرهنگی ورزشی کشور در سال 81 بود و این تجربه هنوز در ذهن مربیان، دانشجویان و مسوولین دانشگاه است.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: دانشجویان این دانشگاه در دوره ی دوازدهم این المپیاد که در تهران برگزار شد، مقام قهرمانی (برادران) و نایب قهرمانی (خواهران) را از آن خود کردند و توانستیم میزبان دوره ی سیزدهم باشیم.

کافی خاطر نشان کرد: در کنار ورزشی بودن این المپیاد، فرهنگی زیارتی بودن آن هم مد نظر است و در شروع مراسم، پرچم المپیاد از حرم مطهر متبرک شده و در محل قرار می گیرد.

وی افزود: نماد المپیاد فرهنگی ورزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور، آهو که نماد رافت امام رضا(ع) وهم چنین نماد توجه به حفظ محیط زیست انتخاب شده است. رنگ مورد نظر این المپیاد فیروزه ای است.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: برای برگزاری این المپیاد، بودجه های دانشگاه را جهت دهی کردیم و در بخش اجرایی با مشارکت دانشگاه ها، 50 میلیار ریال برای تجهیز زیرساخت های المپیاد سرمایه گذاری کرده ایم.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه فردوسی و دبیر کل سیزدهمین دوره ی المپیاد فرهنگی ورزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور، گفت: بیش از 1700 دانشجوی دختر و 2000 دانشجوی پسر نمایندگان 150 دانشگاه و موسسات کشور در این المپیاد حضور دارند. این کاروان فرهنگی ورزشی دانشجویی به همراه گروه تدارکات، پزشک، ماساژور و ... به 6000 نفر می رسند.

طاهری، افزود: المپیاد در 8 رشته ی فوتسال، تکواندو، دوومیدانی، تنیس روی میز، شنا، والیبال، بسکتبال و بدمینتون برای بانوان و برادران و کشتی فرنگی و آزاد ویژه ی برادران است.

وی با اشاره به مزیت های برگرازی مسابقات خاطر نشان کرد: اولین پیست تارتان دانشگاهی کشور در این المپیاد افتتاح می شود. برترین ها به مسابقات دانشجویان 2017 چین تایپه یونیورسال اعزام می شوند.

طاهری ادامه داد: کاروان ورزشی دانشگاه فردوسی به طور کامل کسب سهمیه کرده که 150 دانشجو در بخش خواهران و 150 دانشجو در بخش برادران آماده ی برگزاری مسابقات اند.

دبیر کل سیزدهمین دوره ی المپیاد فرهنگی ورزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور، درباره ی بخش فرهنگی هنری این المپیاد گفت: بررسی و اجرای نمایش تازیانه ی بهرام از شاهنامه ی فردوسی، اجرای موسیقی محلی، بازدید از موزه ها، جنگ های سرگرمی، ورزش باستانی، حرم شناسی و زیارت امام رضا(ع) از جمله برنامه های فرهنگی هنری این المپیاد است.

سیزدهمین دوره ی المپیاد فرهنگی ورزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور، از تاریخ 27 تیر تا 19 مرداد امسال در زمین چمن 22 بهمن دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار