با رویکرد توانمندسازی بانوان
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره توبافی با رویکرد توانمندسازی بانوان همزمان با نمایشگاه تخصصی حجاب و عفاف در خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۲۵۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 10 July 2016

مژگان شریفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه جشنواره توبافی در راستای منویات مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل برگزار می‎شود، ‎اظهار داشت: در مرحله نخست این تولیدات در نمایشگاه عفاف و حجاب که 21 تیر ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی بیرجند افتتاح می‎شود یک غرفه به تولیدات این جشنواره اختصاص می‎یابد.

وی بسترسازی برنامه توسعه، ‎سازمان‌دهی واحدهای اقتصادی با اولویت مشاغل خانگی،‌ توانمندسازی خانواده، اشتغال و کارآفرینی، ‎ترویج و توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی در خانواده‌ها را از اهداف این جشنواره ذکر کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در زمان برگزاری نمایشگاه همزمان از بازدیدکنندگان برای داوری این محصولات کمک گرفته می‎شود، ‎اضافه کرد: ‎داوری مرحله دوم این جشنواره توسط  داوران متخصص ستاد توانمندسازی زنان کشور که در همایش استانی توانمندسازی زنان برگزار می‌شود،‌ صورت می‎گیرد.

شریفی با بیان اینکه در مرحله دوم داوری از مجموع طرح‎های ارسالی 6 طرح برتر انتخاب خواهد شد، ‎ادامه داد:‌ تولیدات این جشنواره در نمایشگاه ملی که شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود با برند مشخص توباف به فروش می‎رسد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره هنری توبافی با هدف شکل‌گیری فرهنگ حجاب و عفاف و استفاده از پوشش ایرانی و اسلامی بر مبنای صنایع دستی بومی استان شکل گرفت،‌ تصریح کرد:‌ استفاده از فکر، ‎اندیشه و خلاقیت دانشجویان و هنرمندان اصل کار این جشنواره است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی افزود: بعد از جمع‌بندی نتایج جشنواره توبافی سعی داریم بر روی محصولات کار علمی و اجرایی انجام دهیم و ستاد توانمندسازی دایر کنیم که کارهای مطالعاتی انجام شده است و نماینده مردم بشرویه، ‎طبس، سرایان، فردوس قول مساعد دادند که برنامه‌های ستاد توانمندسازی زنان را در استان اجرا کنند.

شریفی با تأکید بر اینکه دانشجویانی که ایده‎های خلاق دارند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، ‎خاطرنشان کرد: ‎همزمان با نمایشگاه حجاب و عفاف جشنواره توبافی با رویکرد توانمندسازی بانوان در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار