کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه گفت: آذربایجان غربی یکی از مهمترین استان‌های کشور بوده که در آن قومیت‌های مختلف و مردمی با هر طرز فکری در کنار یکدیگر برادرانه زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۲۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 21 April 2015

داریانوش عزیزیان، کشیش کلیسای شرق آشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، بیان کرد: زندگی جمعی با ادیان مختلف در کنار هم از زمان‌های گذشته در تمامی نقاط کشور وجود داشته است ولی آذربایجان غربی با توجه به همسایگی با چند کشور، بیشتر از سایر نقاط شاهد لمس این پدیده اجتماعی و زندگی برادرانه مردم مختلف در کنار هم بوده است.

وی در ادامه افزود: این زندگی جمعی و برادرانه شاید به ندرت در کشورهای دیگر دیده شده باشد، به‌همین دلیل جمهوری اسلامی ایران و به خصوص استان آذربایجان غربی می‌تواند الگویی برای سایرکشورها و کسب تجربیات بهتر برای مردم جهان باشد.

عزیزیان با اشاره وحدت جامعه مسلمانان با سایر ادیان الهی اظهار کرد: تنها جامعه‌ای به‌سوی پیشرفت حرکت می‌کند که تمامی آحاد جامعه اعم از مسلمان، مسیحی، یهودی و سایر ادیان در کنار یکدیگر و برای یک هدف تلاش کنند که خوشبختانه این موضوع در کشورمان به خوبی قابل لمس است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نسل‌کشی‌های انجام گرفته در سوریه، عراق، یمن و سایر کشورهای منطقه، حاکی از تفاوت نداشتن دین مسیحیت و اسلام برای تروریسم است و این وحشی‌گری و غارت‌گری‌ها در هیچ دینی مورد قبول و شایسته نیست.

عزیزیان ادامه داد: تمامی ادیان الهی انسان را به برادری و محبت و مهربانی به یکدیگر تشویق می کند ولی این برادرکشی‌ها توسط تروریسم در منطقه توسط همه ادیان تکذیب شده و این موضوع از تمامی کتاب های آسمانی قابل استباط است.

این مقام مسئول گفت: جامعه مسیحیت همواره بدون مشکل با مردمان دبگر سایر ادیان ایران اسلامی زیر نظر منویات رهبری مانند برادر در کنار هم زندگی کرده و همگان از این جامعه به‌ویژه مسیحیت به‌خوبی و نیکی یاد می‌کنند.

وی افزود: مبلّغان مسیحی و اسلامی و در یک جامعه توحیدی نقش بسیار مهم و کلیدی ایفا کرده و این افراد وظیفه سوق دادن انسان‌ها به راه راست تقویت بنیان اتحاد بین مردم را بر عهده دارند.

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه اظهار کرد: ما تمام سعی و کوشش خود را می‌کنیم که بتوانیم اتحاد را هر بیشتر در بین هم‌کیشان خود رواج دهیم و در اجرای آن به‌صورت عملی نیز پیشگام باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار