دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر خراسان رضوی بر لزوم تشکیل خانه عفاف و حجاب در این استان به‌عنوان مرکزی ثابت برای گرد هم جمع شدن تشکل‌های عفاف و حجاب در خراسان رضوی تأکید کرد.
کد خبر: ۲۴۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 19 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، عبدالله ارجاعی در نشست هم‌اندیشی فرهنگ عفاف و حجاب در سالن اجتماعات نمایشگاه بین‌المللی در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با اشاره به اینکه عفاف و حجاب دو واژه‌ای هستند که همواره همراه هم و در قالب مترادف می‌آیند اظهار کرد: این در حالی است که این دو کلمه در معنا تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند.

وی عفت را پاک‌دامنی تعریف کرد و افزود: حجاب در بالاترین حد خود، یکی از مصادیق عفاف محسوب می‌شود و در حقیقت حجاب را می‌توان عفت در پوشش عنوان کرد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی با تأکید بر ایجاد گفتمان میان تشکل‌های عفاف و حجاب همراه با مردم را مهم‌ترین اصل در جامعه برای ارتقای حجاب و عفاف دانست و یادآور شد: برگزاری و استمرار چنین جلساتی که همراه با کسب یک نتیجه مطلوب برای بررسی وضعیت عفاف و حجاب در جامعه باشد فعالیت بسیار خوب و پسندیده‌ای است.

ارجاعی با اشاره به اینکه موافق کم‌رنگ شدن حجاب در جامعه نیستیم بیان کرد: باوجوداینکه قشر کمی از بانوان به حجاب توجه خاصی ندارند اما هرکدام از آن‌ها در این سرزمین زندگی می‌کنند و نباید برای حجاب یا بی‌حجاب در این سرزمین خط‌کشی خاصی قائل شد.

وی تأکید کرد: کمبود برنامه‌های مبتنی بر آمایش سرزمین، عدم استمرار برنامه‌هایی با موضوع حجاب، افزایش و گسترش فشار رسانه‌ها به‌ویژه فضای مجازی، گسترش تغییرات سبک زندگی، افزایش گرایش به سبک‌ها و مدهای نابهنجار، رشد صنایع فرهنگی نابهنجار در جامعه، عدم ساماندهی شبکه‌های اجتماعی و عدم وجود مکانیسم‌های تشویقی ازجمله موضوعاتی است که باید در راستای استراتژی جذب مردم به رعایت عفاف و حجاب موردبررسی قرار داد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌از‌‌منکر خراسان رضوی تعمیق شناخت و توسعه باورمندی به عفاف را نخستین راهکار رعایت عفاف و حجاب در میان مردم دانست و اضافه کرد: ارتقای حساسیت و بینش همراه با توسعه و بهبود روش‌های تبلیغ ازجمله دو راهکار دیگر برای ارتقای حفظ و رعایت عفاف و حجاب در جامعه است.

ارجاعی در پایان این نشست بر لزوم تشکیل خانه عفاف و حجاب در این استان به‌عنوان مرکزی ثابت برای گرد هم جمع شدن تشکل‌های عفاف و حجاب در خراسان رضوی تأکید کرد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار