فرمانده مرزبانی کشور اعلام کرد
فرمانده مرزبانی کشور از نیاز اعتباری 8 هزار میلیارد تومانی مرزبانی در بودجه برنامه ششم و لزوم توجه دولت و مجلس شورای اسلامی به این مهم خبر داد.
کد خبر: ۲۲۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 04 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، سردار قاسم رضایی اظهار کرد: مرزبانی کشور برای مبارزه جدی با قاچاق کالا در راستای تحقق منویات و فرامین مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل به عنوان یک وظیفه هدف‌گذاری مناسبی در این رابطه داشته و قرارگاه اقتصاد مقاومتی در مرزبانی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در فروردین ماه امسال سه طرح در مرزهای سه استان هدف اجرا شد تا نقش موثر مرزبانی در تحقق شعار سال عملیاتی شود، افزود: برای به‌روزرسانی، اشراف اطلاعاتی و اشراف اقداماتی، آموزش مهارت و تربیت در دستور کار جدی مرزبانی کشور قرار دارد.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه در حوزه سه استان گیلان، گلستان و مازندران تا رده فرماندهان پاسگاه در دوره کوثر مرزبانی قرار گرفتند، تصریح کرد: این دوره تا چهار روز با هدف ارتقای توانمندی مدیران تا سطوح مرزبانی برگزار می‌شود و البته مرزبانی بر ماموریت‌های خود مشرف است و در نقاط مختلف اشراف عملیاتی و اطلاعاتی خوبی در مرزبانی تحقق یافته است.

رضایی بیان کرد: در سال 95 تقویت رده‌های مرزبانی از تجهیزات، الکترونیکی، اوپتیکی و تحرک به‌ویژه در حوزه دریا در بحث شناور در اولویت دریای جنوب و شمال قرار دارد.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته بازدیدهای خوبی از تجهیزات شناوری مرزبانی استان مازندران انجام شد که در هر سه استان گیلان، گلستان و مازندران این اقدامات شایسته ملموس است و البته همه توفیقات و اقدامات عملیاتی و آموزشی مؤثری که در سطح استان‌های شمالی اتفاق افتاده با وجود همه کمبود منابع و تجهیزات محقق شده که راندمان خوبی را نشان می‌دهد.

رضایی خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه مشترک با فرماندهان استان‌های شمالی کشور بر لزوم تقویت رده‌های مانوری در مرزبانی تاکید و هدف‌گذاری شد و مرزبانی‌های شمال ایران از نظر راداری و از حیث مانوری نیز تجهیز و تقویت می‌شوند.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در سال 95 برنامه‌های خوبی داریم که امیدواریم پایه‌ریزی مناسبی برای برنامه ششم توسعه باشد، گفت: برای برنامه ششم طرح‌های مرزبانی تهیه و تدوین و به رده‌های تصمیم‌ساز ارائه شده که امیدواریم قوای مجریه و مقننه در بودجه‌ریزی این برنامه را ببینند که مبلغ 8 هزار میلیارد تومان برای برنامه ششم تنظیم شده که مربوط به تجهیزات، اماکن و خلع‌های مرزی است.

وی تصریح کرد: در بعضی نقاط مرزی کشور با خلع مرزی مواجه هستیم که از مجموعه 8 هزار و 755 کیلومتر مرز ایران حدود یک‌هزار و 400 کیلومتر مرز ما خلع مرزی داشته و نیاز به جاده، ابنیه و پاسگاه دارد که امیدواریم در برنامه ششم مدنظر باشد.

رضایی اظهار کرد: مرزبانان نقش بسیار بالایی در امنیت داخلی و امنیت اجتماعی دارند و در رده‌های سرباز و درجه‌دار در شرایط مختلف جوی در مرزهای مختلف کشور به ملت خدمت می‌کنند که لازم است میزان خدمات معیشتی، رفاهی و مزایای ارائه شده به این قشر با میزان سختی کار آنها برابری کند و در همین راستا بر ایجاد و ساخت خانه سازمانی‌های مرزی تاکید داریم.

وی ادامه داد: امکانات کنونی کافی نبوده و پاسخگوی نیاز فعلی نیست که باید در برنامه ششم و بودجه‌های مربوطه دیده شود و باید مزایای مرزبانان همچون مزایای کادر وزارت بهداشت مرتبط و با در نظر گرفتن شرایط و سختی محل خدمت ارائه شود.

فرمانده مرزبانی کشور خاطرنشان کرد: باید مرزبانی که جغرافیای وسیعی را در بر می‌گیرد از امکانات رفاهی و مزایای مطلوب و در خور سختی کار بهره‌مند شود؛ اختلاف دما در مرزهای ایران بیش از 80 درجه سانتی‌گراد است، در شمال‌غرب زیر 30 درجه و در جنوب بالای 50 درجه است و این موارد شرایط سختی را پیش می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه مرزبانان فرزندان ملت هستند، بیان کرد: همه مسئولان متولی خدمات‌رسانی باید توجه ویژه‌ای به ارائه رفاهی مطلوب و مناسب به مرزبانانی که در شرایط بسیار سخت کار می‌کنند داشته باشند.

رضایی گفت: مرزبانان امروز همان رزمندگان هشت سال دفاع‌ مقدس بوده و در همان مسیر به مردم شریف خدمت می‌کنند و در دفاع‌مقدس تخاصم و تبادل آتش و خون بود و امروز نیز اقدام دفاعی، روانی و روحیه‌ای مطلوبی برای مرزبانان ایجاد نشده است.

وی افزود: مردم قدردان خدمات مرزبانی هستند و نقش مرزبانی را در نمازهای جمعه، برگزاری جشن‌ها و عزاداری‌های ملی و مذهبی، سر سفره و مراسم عبادی می‌بینند و در همین راستا باید دولتمردان برای رفاه حال مرزبانان اقدامات عملیاتی داشته باشند.

فرمانده مرزبانی کشور با تاکید بر اینکه همه مرزهای جمهوری اسلامی ایران با وجود توطئه‌های بعضی کشورها در ثبات و امنیت کامل قرار دارد، اظهار کرد: اشرافیت کاملی در مرزهای ایران اسلامی توسط مرزبانان کشور وجود دارد و هماهنگی و همکاری لازم با مرزبانان طرف‌های خارجی هم‌مرز با جمهوری اسلامی ایران برقرار شده و فقط در مرز پاکستان مشکلات تعاملی وجود دارد.

وی تصریح کرد: بارها از دولت‌مردان و دستگاه دیپلماسی هر دو کشور درخواست کردیم که مرز مشترک حدود 950 کیلومتری در پاکستان نیاز به مراقبت مشترک دارد و تقدیر و تشکر زبانی از مرزبانی ایران توسط طرف پاکستانی کافی نیست و آنها باید در عمل پای کار بوده و با تعامل و حضور مشترک در کنار مرزبان‌های جمهوری اسلامی ایران به سمت امنیت پایدار منطقه حرکت کنند.

رضایی بیان کرد: مطالبه جدی مرزبانی ایران اسلامی از کشور مسلمان پاکستان این است که توجه ویژه‌ای به مرز مشترک داشته باشد و دیگر قابل قبول نیست که گروه‌های معاند و جانی فراری در مرز پاکستان ساکن شده و در فرصت‌های مناسب مرزهای مشترک ایران و پاکستان را ناامن کنند و شان دولت‌های اسلامی نیست که این‌گونه عمل کنند و دستگاه فعال دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و دولت پاکستان باید در مسیر ایجاد تعامل سازنده برای امنیت مرزهای مشترک کوشا باشند.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: باید در این راستا با جدیت و دقت برنامه‌ریزی کرده و مشکلاتی که مرزبانی در مرزهای مشترک با کشور پاکستان با آن مواجه شده را برطرف کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار