فرمانده مرزبانی کشور
فرمانده مرزبانی کشور از جلوگیری از ورود 66 تن انواع مواد مخدر به داخل کشور توسط نیروهای مرزبانی خبر داد.
کد خبر: ۲۲۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 04 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، سردار قاسم رضایی اظهار کرد: سال 94 با توفیقات خوبی که به دست آوردیم سال بسیار خوبی برای مجموعه مرزبانی کشور ارزیابی می‌شود و در مرزهای شرقی از طریق همرزمان مرزبانی اقدامات موفقی داشتیم که در بهترین اقدامات در مجموع از ورود بیش از 66 تن انواع مواد مخدر به داخل کشور جلوگیری شد.

وی افزود: همچنین اقدام جدی در بحث اشرار و گروه‌های معاند حاضر در منطقه تحقق یافت که یکی از این عملیات‌های اقداماتی دستگیری سه تن از تروریست‌هایی بود که بیش از 140 چاشنی انواع صوتی، نوری، انفجاری و از راه دور به همراه  داشته و با آموزش‌های تکفیری با هدف ناامن کردن کشور قصد ورود به داخل را داشتند.

فرمانده مرزبانی کشور تصریح کرد: عنایت خداوند متعال همیشه شامل حال مرزهای جمهوری اسلامی ایران بوده و ما در جبهه‌های مرزهای غرب کشور اقدامات بسیار مناسبی انجام دادیم و تعاملات خوبی با عراق و افغانستان تحقق یافته است.

وی ادامه داد: در تعامل‌های مطلوب با عراق مدیریت خوبی در جلوگیری از قاچاقی که از سمت مرزهای عراق انجام می‌شد تحقق یافته و در اروندرود نیز امنیت ارتقا پیدا کرده و گشت‌های همزمان و هماهنگ گاردهای ساحلی مرزبانی‌های ایران و عراق در این منطقه گسترش یافته است.

رضایی بیان کرد: قاچاق در منطقه شمال‌غرب مدیریت شده و مرزبان‌های عراق و ایران در حاشیه مناطق مرزی امنیت مرزها با تعاملات ایجاد شده عمق خوبی پیدا کرده است و در مرزهای شمالی نیز با کشور آذربایجان تعاملات بسیار بالایی تحقق یافته و امروز در مرزهای این کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سال 95 ادامه برنا‌مه‌های عملیاتی سال گذشته برای جلوگیری و مبارزه با قاچاق است، خاطرنشان کرد: در حوزه خلیج‌فارس و دریای عمان نیز با ایجاد تعاملات سازنده با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس امنیت منطقه عمق خوبی داشته و هیچ خطر و مشکلی در این مناطق احساس نمی‌شود.

رضایی اظهار کرد: با توجه به وضعیتی که در منطقه وجود دارد در آب‌های جنوب قاچاق کالا انجام می‌شود و در همین راستا مرزبانی برنامه‌ریزی جدی و اقدامات عملیاتی مطلوبی داشته که در سال گذشته بعضی از کالاها همچون برنج و شکر هدف‌گذاری شد و کشفیات 30 برابری داشتیم.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه در بعضی موارد در راه مقابله و مبارزه جدی با قاچاق تا 50 برابر کشفیات را افزایش دادیم و با جدیت ورود پیدا کردیم، افزود: در سال جدید نیز در همین راستا توفیقات مطلوبی در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولیدات داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی گام‌های موثری برداشته شده است.

رضایی بیان کرد: در سال 95 تا امروز بیش از هفت هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط نیروهای مرزبانی کشور کشف و ضبط شده و از ورود این مواد مخدر به داخل کشور جلوگیری شده است.

وی تصریح کرد: در بحث پیش‌ساز موارد در حوزه وارداتی بود و از مرزهای غربی کشور کشفیات امسال بیش از 80 درصد افزایش یافته است، کشف و ضبط سیگار سه برابر شده، کشفیات تجهیزات ماهواره ای 18 برابر بیشتر شده و در مواد محترقه چهار برابر افزایش کشفیات بوده است.

رضایی ادامه داد: کشف و ضبط لوازم صوتی و تصویری که چالش جدی برای تولید داخلی است هشت برابر شده و البسه 93 درصد افزایش را نشان می‌دهد و در بخش گوشی‌های تلفن همراه با کشفیات سه برابری مواجه هستیم که عدد حدود 31 هزار دستگاه را نشان می‌دهد.

فرمانده مرزبانی کشور گفت: کشف اسباب‌بازی کودکان 50 برابر شده، کشفیات چای نیز به میزان 20 برابر افزایش داشته و پودرهای نیروزا نیز که بیشتر از مناطق جنوبی قاچاق می‌شود 36 درصد افزایش داشتیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار