رئیس راهنمایی و رانندگی اقلید با اشاره به سهم 33 درصدی تصادفات موتورسیکلت در تلفات انسانی سال 93 در این شهرستان عنوان کرد: تنها 5 درصد از موتورسواران اقلیدی از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۲۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹ 12 April 2015

به گزارش فارس،سروان سیروس زارع عصر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه تجلیل از شهروندان قانون‌مدار اقلیدی که به‌طور مداوم از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند اظهار داشت: نهادینه کردن استفاده از کلاه ایمنی در راستای حفظ سلامت و امنیت جانی شهروندان از راه‌های آموزشی، ترغیب و توبیخ افراد از اهداف ویژه راهنمایی و رانندگی است.

وی افزود: در صورت وقوع حادثه رانندگی و با استفاده از کلاه ایمنی هنگام موتورسواری بسیاری از صدمات و آسیب‌هایی منجر به فوت و ...که ممکن است یک‌عمر افراد را درگیر کند اتفاق نخواهد افتاد ازاین‌رو رعایت کامل و بی‌نقص قوانین راهنمایی و رانندگی موجب سلامت جسم و جان افراد و ارتقای آرامش عمومی می‌شود.

زارع به استفاده غیرقانونی دانش‌آموزانی که درعین‌حال نداشتن سن قانونی از موتورسیکلت استفاده می‌کنند اشاره و عنوان کرد: راهنمایی و رانندگی اقلید با حضور در دبیرستان‌های پسرانه و برگزاری دوره‌های آموزشی درزمینهٔ رعایت قوانین و استفاده از کلاه ایمنی سعی دارد که فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی را نهادینه کند اما تنها 5 درصد از موتورسواران اقلیدی از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند.

رئیس راهنمایی و رانندگی اقلید به مزیت‌ها و برتری‌های موتورسیکلت در ارزانی، کوچکی و راحتی هنگام پارک و به استفاده بسیاری از قشرهای مرفه و متوسط جامعه از موتورسیکلت اشاره کرد و بیان داشت: در بیشتر تصادفات رانندگی اقلید یک‌طرف تصادف و در بسیاری از موارد مقصر تصادف موتورسیکلت بوده که این موضوع نشان‌دهنده عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط موتورسواران است.

وی ادامه داد: باوجود افزایش آمار برخورد قانونی با موتورسواران متخلف، توقیف و اعمال قانون آنان باز نیز درصد کمی از موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند ازاین‌رو مساعدت مسئولان و مردم و مشارکت عمومی در نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی لازم و ضروری است.

زارع به آمار 33 درصدی تصادفات رانندگی در برخورد با عابران پیاده در شش ماهه دوم سال 93 در اقلید اشاره و بیان کرد: سهل‌انگاری و پوشش نامناسب و اغلب تیره عابران که موجب عدم دید کافی رانندگان می‌شود از دیگر عواملی است که منجر به آمار بالای حوادث رانندگی در این شهرستان شده است که راهنمایی و رانندگی اقلید با حضور در مدارس مختلف سطح شهرستان به‌ویژه مدارس دخترانه نکات و قوانین مهم و اساسی راهنمایی و رانندگی در موارد مختلف و به‌صورت ویژه درزمینهٔ پوشش مناسب در ایجاد دید کافی برای رانندگان را آموزش می‌دهد.

زارع در پایان سخنان خود بابیان اینکه فرهنگ‌سازی رعایت قانون در افراد باید از کودکی در وجود آنان نهادینه شود مساعدت و همراهی خانواده‌ها در آموزش و ترغیب فرزندان به اجرای صحیح و کامل قوانین در هر زمینه‌ای را خواستار شد.

به گزارش فارس، در این آیین از سهراب تقوا که با احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی و در راستای حفظ سلامت خود به‌صورت مداوم از کلاه ایمنی هنگام موتورسواری استفاده می‌کند تجلیل شد تا الگو و نمونه‌ای مناسب برای ترغیب سایر افراد در استفاده از کلاه ایمنی هنگام موتورسواری باشد.

برچسب ها: اقلید ، موتور سوار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار