مدیرکل امور کتابخانه‌های استان زنجان از راکد بودن پروژه احداث کتابخانه مرکزی زنجان با 23 درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و گفت: راه‌اندازی پروژه کتابخانه مرکزی زنجان در انتظار تأمین اعتبار است.
کد خبر: ۲۱۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 11 April 2016
امیرعلی نیکبخش در گفت‌وگو با فارس در زنجان اظهار کرد: کتابخانه مرکزی زنجان با مساحت  10 هزار و 572 مترمربع در حال احداث است که به دلیل نبود اعتبارات در حال حاضر با 23 درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه راکد است.

وی با اشاره به اینکه پروژه کتابخانه مرکزی از سال 89 کلنگ‌زنی شده است، عنوان کرد: زیربنای این پروژه بیش از 18 هزار و 850 مترمربع است که در مجتمع نگین شهر زنجان ساخته می‌شود.

مدیرکل امور کتابخانه‌های استان زنجان از پیشرفت 23 درصدی کتابخانه مرکزی زنجان خبر داد و گفت: نزدیک به 4 میلیارد تومان برای راه‌اندازی و رشد 23 درصدی این پروژه هزینه شده است که در حال حاضر نیازمند تأمین اعتبار 25 میلیاردی هستیم.

وی با بیان اینکه حداقل مبلغ لازم برای راه‌اندازی پروژه کتابخانه مرکزی 10 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: با تأمین این مبلغ می‌توان با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی پروژه احداث کتابخانه مرکزی زنجان این پروژه را با اعتبارات طرح‌های ملی با رشد بیش از 50 درصد احداث کرد.

نیکبخش با اشاره به اقدامات انجام شده برای تأمین اعتبارات لازم برای ساخت این پروژه عنوان کرد: با رایزنی‌های انجام شده با استانداری و برگزاری جلسات متعدد در قصد داریم با جذب سرمایه‌گذار از بخش خصوصی این پروژه را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود:‌ در راستای تحقق این امر با چندین سرمایه‌گذار وارد مذاکره شده‌ایم و در کنار آن برای جذب حمایت‌های مالی خیران کتابخانه‌ساز نیز اقداماتی انجام می‌شود.

مدیرکل امور کتابخانه‌های استان زنجان با بیان اینکه هنگام کلنگ‌زنی پروژه احداث کتابخانه مرکزی زنجان باید برای تأمین اعتبارات نیز چاره‌اندیشی می‌شد، گفت: اعتبار 25 میلیارد تومانی مورد نیاز برای احداث این پروژه تأمین اعتبار آن را به عنوان پروژه ملی به امری دشوار تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات فرهنگی استان زنجان برای یک سال 5 میلیارد تومان است، گفت: حتی اعتبارات استانی نیز پاسخگوی میزان اعتبارات مورد نیاز برای ساخت کتابخانه مرکزی زنجان نیست.

نیکبخش بیان کرد: امیدواریم با برگزاری جلسات دیگر و نیز نتیجه‌بخشی رایزنی‌های انجام شده با خیران و سرمایه‌گذاران در راستای تأمین اعتبارات پروژه احداث کتابخانه مرکزی زنجان و راه‌اندازی آن اقدام کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار