کد خبر: ۲۰۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳ 07 April 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی، متن کامل سخنان دکتر مجید محمدی ، رئیس دوره ای جبهه اصلاحات استان آذربایجان غربی در جمع دبیران احزاب اصلاح طلب و کاندیداهای راه یافته به دور دوم شهرهای استان: عرض خدمت مقدم به کاندیداهای محترم راه یافته به دور دوم انتخابات شهرهای آذربایجان غربی و تشکر و خوش آمدگویی به دبیران محترم احزاب اصلاح طلب آذربایجان غربی را دارم.
امروز ما در دنیایی زندگی میکنیم که بشر برای به این نکته رسیدن خود، هزینه های قزافی کرده و میکند واین هزینه هارا خواهد کرد. بنده بحث امروز خود را با سخنی از فیلسوف معاصر آغاز می کنم که می گوید: ازکسی که در قفسه های کتاب خانه منزل خود میلیون ها کتاب دارد و روزانه شاید کتابی بخواند هیچ وقت مترسید بلکه از آنی بترسید که در جهل مرکب فقط در عمرش یک کتاب دارد و از این کتاب نه یک کلمه می تواند بخواند و از آن جمله ای بنویسد و در عرض عمر خویش حتی ورقی از آن را  باز نکرده باشد و یک وجب خاک روی کتابش نشسته باشد و اگر روزی بگویند به کتابت بی حرمتی و توهین شده است؛ کاری به کاغذ و جوهر بودن آن ندارد و اینکه بی حرمتی شده یا نشده است،  بلکه حاضر است هزاران انسان بی گناه را به خاطر همین حرف به خاک و خون بکشد و هزاران جان بیگناه را بگیرد.
 از تجربه تلخ بشری همین کافی است تنها  در  یک نگاه به رفرمیسم مذهبی در جهان غرب به ویژه اروپا، نگاهی بیندازیم. 30 سال پس از بیانیه لوتر و پشت بندش 118 سال و در فازهای بعدی سالها متوالی یا متناوب جنگهای مذهبی که آیا حق با کاتولیک است یا پروتستانتیزم؟  آینکه حق همدیگر را به رسمیت بشناسند.  جان هزاران انسان بی گناه را گرفته است. منهای درپشت این دادگاهای تفتیش عقاید این جنگ خانمان سوز جهانی اول و دوم که بیش از 60میلون کشته برجای گذاشت که همه ریشه ی این افسانه ها در ناسیونالیزم افراطی در لباس فاشیسم، نازیسم و سایر القاب دیگر و ریشه در مسایل مذهبی و نژادی و ناسیونالیسیم دارد.
همین امروز در خاورمیانه به نام وحدت، خدا، دین و قرآن، میلیون ها انسان جان و مال خود را از دست داده و یا از حال از دست دادن هستند. هنوز جهل و جهالت بشری داعش ها و تکفیری های خونخوار پرورش می دهد و همین گروهها چهره رحمانی اسلام و چهره بشریت را سیاه و خدشه دار ساخته اند. 
امروز به برکت انقلاب در داخل کشور قدم های بزرگی برای وحدت،  ثبات، امنیت و همدلی برداشته شده است. ولی در استان اذربایجان غربی رسالت بزرگی برای پیشکسوتان فکری استان به ویژه ما اصلاح طلبان و نخبگان فکری و سیاسی استان چه عجم وکرد و چه شیعه و سنی مترتب است.  همه باید مواظب شیطنتهای پشت مرزهای ایران عزیز و رادیوهای آتش بیار معرکه و مروجین ناسیونالیزم افراطی باشیم. 
و آرزوی آنهایی که بفکر تکرار تلخ برادر کشی اروپا و خاورمیانه در استان آذربایجان غربی هستند را  ناکام گذاشته و آرزوی آن رادیوها که برادرکشی و ایجاد داعشی های جدید در ایران به ویژه استان هستند،  نقش بر آب کرده  و اجازه ندهیم دیروز اروپا، امروز خاورمیانه مانند کشورهای سوریه، عراق، بحرین و یمن و.. روی مسایلی مانند انتخابات آب به آسیاب آنها بریزیم 
نباید اجازه بدهیم وحدت، سعادت، خوشبختی ، زندگی ، برادری و برابری ما را نشانه بگیرند. امروز مرزهای ما مرزهای فکری هستند نه مرزهای جغرافیایی، مذهبی و قومیتی.  بلکه امروز مرزهای ما اصلاح طلبان، دنیای مرزهای فکری و اتحاد، وحدت و صلح برای بشریت و کشور، عدالت به مثابه انصاف، ایران برای تمام ایرانیان و حق انتخاب شدن برای هر ایرانی در پرتو قانون و تساوی و برابری است.
امروز کاندیداهایی که به مرحله دوم در استان راه یافته اند این سرمایه اجتماعی که اعتماد مردم را  پاس بدارند و قدمهای بالاتر از مجلس و کرسی مجلس که  همانا وحدت و دوستی برادری همدلی و توسعه استان آذربایجان غربی را ملاک عمل خود قرار داده و این توفیق الهی را شکر و سجده شکر به جدا آوردند و از خداوند مدد بخواهند باز توفیق بزرگتر از انتخابات که بتوانند قدمهایی را برای دوستی و برادری وگامهای اساسی در این باب حتی در کوچکترین محفلها را بدارند.
قطعا امیدوارم نصرت خداوند شامل حال ما خواهد شد و من توفیق روزافزون برای تک تک عزیزان و نخبگان سیاسی و شما دبیران احزاب سیاسی از خداومند خواستارم.
و در خاتمه حملات وحشیانه ارامنه به خاک آذربایجان و ادامه خونریزی ها را محکوم می نمایم و از سازمان های بین المللی به ویژه اروپا و مراجع تقلید و دولت جمهوری اسلامی و گروهها و سازمانهای سیاسی و اجتماعی ایران را که به حمایت از مردم قره باغ  همت گماشته اند تشکر می کنم و امیدوارم این آتش بس چندساعت پیش تداوم داشته و خونریزی ها متوقف واز راه حل دیپلماتیک قره باغ مورد تاکید قرار بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار