رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی سیمرغ
رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی شهرستان سیمرغ از اجرای طرح «پنجه‌های کارآمد» در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 19 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، رضا خسروی اظهار کرد: طرح ایستگاه تعمیرات خودرو در غالب نشان دادن توانایی‌های دانشگاه علمی ـ کاربردی به مردم اجرایی شده است.

وی افزود: در این طرح که به‌نوعی با مسافران نوروزی که به مازندران می‌آیند ارتباط دارد، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی مکانیک خودرو که عمدتاً بعد از فارغ‌التحصیلی دارای تعمیرگاه هستند را تجمیع و ساماندهی کرده و در قالب تیم امداد خودروی نوروزی با لوگو دانشگاه علمی ـ کاربردی سیمرغ روانه محورهای مختلف استان کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی شهرستان سیمرغ با بیان اینکه 11 اکیپ با وظایف مشخص در محورهای مختلف آماده امدادرسانی و خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی استان مازندران هستند، تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و دیگر نهادهای ذی‌ربط انجام‌ شده است.

وی افزود: این طرح به‌صورت مستقل در حال انجام است و همکاری نهادهای ذی‌ربط در این طرح جنبه نظارتی دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه انتظار دستاوردها و بازخوردهای خوبی از این طرح در این مقطع داشته و قصد ادامه آن را هم داریم، اظهار کرد: قصد داریم در قالب شرکت دانشجویی و با همکاری و سرمایه‌گذاری دانشگاه این طرح را به‌صورت شبکه‌ای در استان داشته و دانشجوهای در حال تحصیل و اساتید به‌صورت مشترک این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: با اجرای این کار برای 100 نفر می‌توان اشتغال مفید و سازنده ایجاد کرد.

خسروی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز 11 اکیپ رسمی در حال فعالیت هستند و بعد از پایان تعطیلات نوروزی این طرح را به سمت گسترده‌تر شدن سوق می‌دهیم، بیان کرد: این طرح توسط دانشگاه علمی ـ کاربردی سیمرغ (کیاکلا) در حال انجام است و کل مازندران را پوشش می‌دهد.

وی افزود: هدف از این طرح شناساندن ظرفیت‌های دیگر شهرستان سیمرغ است و امیدواریم این اتفاق به‌خوبی انجام داده شود و مطمئن هستم مسافرانی که به مازندران سفر کرده و نیاز به کمک پیدا می‌کنند خاطره این کمک را هرگز فراموش نخواهند کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی شهرستان سیمرغ با ابراز خوشحالی از حضور و استقرار یک اکیپ دانشجویی در شهرستان سیمرغ، گفت: امیدوار هستیم در آینده تعداد این افراد در کیاکلا بیشتر شود.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم علاقه‌مندی افراد و دانشجویان جدید را به رشته مهندسی مکانیک بیشتر کنیم تا بدانند این رشته تا چه حد می‌تواند مؤثر بوده و ظرفیت اشتغالزایی در آن وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال مذاکره با چند برند خودروساز هستیم تا این اتفاق را با کمک یکدیگر به‌پیش بریم، تصریح کرد: با کمک این‌چنین شبکه‌ای بتوانیم ظرفیت اشتغالزایی رشته را آن‌قدر بالابریم تا بسیاری از افراد منطقه وارد رشته فنی به‌خصوص رشته مهندسی مکانیک خودرو شوند که لازمه این کار فرهنگ‌سازی و بالا بردن ظرفیت است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار