معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران گفت:84 درصد از بیسوادان مازندرانی در سال جاری تحت پوشش کلاس های سواد آموزی قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۹۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 06 March 2016

به گزارش تابناک مازندران،براساس آمار اعلام شده از سوی آموزش و پرورش هفت هزار و 500 نفر از جمعیت 10 تا 50 سال استان مازندران در سال جاری برای کلاس های سواد آموزشی ثبت نام کرده بودند.


استان مازندران حدود سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد.


 داوود تقی نیا با اشاره به اینکه کلاس گذاری برای افراد بیسواد در سال جاری 15 بهمن ماه پایان یافت، افزود : سواد آموزی شامل سه دوره واجب التعلیم، انتقال و تحکیم است و تعداد اعضای آن به ترتیب دوهزار، چهار هزار و یکهزار و 500 نفر می باشد. 


وی گفت : دوره جدید کلاس گذاری از نیمه فروردین ماه سال بعد و با تعیین تعداد از سوی سازمان نهضت سوادآموزی معین می شود.


وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار تعداد بی سوادان و کم سوادان شمارش شده سهمیه برای سوادآموزی استان ها اختصاص می یابد، افزود:مازندران با 98درصد با سوادی رتبه نخست نرخ باسوادی در کشور را داراست.


وی از اجرای طرح خود آموز برای نخستین بار در سال جاری خبر داد و افزود : در این طرح افراد پس از گذراندن دوره آموزشی در صورت آموزش هر بیسواد از بسته حمایتی یک میلیون و 340 هزار ریالی بهره مند می شود. 


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران از عدم استقبال و تقاضا در بحث سوادآموزی به عنوان بزرگ ترین مشکل یاد کرد و از رسانه ها خواست تا برای رفع این معضل فرهنگی- اجتماعی تلاش کنند. 


تقی نیا همچنین از اجرای طرح رابطین سوادآموزی برای جذب سوادآموزان در استان خبر داد و یادآور شد: در این طرح هر مدرسه یک رابط سوادآموزی با اداره کل باید داشته باشد. 


وی سرانه هر سوادآموز را در کشور شش میلیون 650 هزار ریال برشمرد و افزود: در صورتی که سوادآموزی از سوی کارکنان دولت انجام شود تنها 10 درصد به عنوان مالیات از سرانه آنان کسر شده و بقیه به حسابشان واریز می شود.


وی یاد آور شد: چنانچه فرد بی سوادی نیاز به آموزش دهنده نداشته باشد و یا از طریق افراد باسواد داخل خانواده موفق به سوادآموزی شود دولت کل مبلغ فوق را به حساب شخص سوادآموز واریز می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار