رئیس خانه صنعت و معدن قم گفت: متاسفانه مراکز بیمارستانی استان قم قریب به ۴۰۰ قلم وسایل اتاق عمل را از کشورهایی مانند ترکیه با قیمت زیاد وارد می‌کنند.
کد خبر: ۱۸۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۶ 22 February 2016
قم واردکننده ۴۰۰ قلم وسیله اتاق عمل
به گزارش تابناک قم، غلامحسین اللهیاری با اشاره به اینکه قم دارای مزایای اقتصادی ویژه‌ای است گفت: صنایعی مانند تولید فرش، صنایع فلزی، چوب، زیر مجموعه‌های پتروشیمی تولید و صادرات قابل ملاحظه‌ای دارد.

رئیس خانه صنعت و معدن قم با تاکید بر اینکه تولید برخی کالا‌ها در قم به حد اشباع رسیده است گفت: سرمایه گذاری و ایجاد فرایند تولید و تجارت در قم باید با شناخت ظرفیت‌ها و مطالعه دقیق باشد.

وی ورود به صنایع تولید فرش، سیمان، فولاد و تولید سنگ در قم را مقرون به صرفه ندانست و گفت: ورود به طرح‌های صنعتی سنگین و پرهزینه در قم اشتباه محض است و جواب نمی‌دهد.

ضرورت سرمایه گذاری در پلیمر

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با اعلام این مطلب که کره جنوبی با ۴ کارخانه فولاد سازی خود به اندازه ۱۰۰ کارخانه ایرانی تولید می‌کند، گفت: سرمایه گذاری در تولید و عرضه محصولات متنوع پلیمری بسیار پرسود و برکت است.

اللهیاری با اعلام این خبر که قم واردکننده ۴۰۰ قلم وسایل اتاق عمل و لوازم پزشکی از ترکیه است، گفت: این در حالی است که کشور ما استعداد تولید لوازم پزشکی را داشته و می‌تواند صادرکننده هم باشد.

وی با بیان اینکه اقلام وارداتی لوازم پزشکی با بالا‌ترین قیمت وارد استان می‌شود، گفت: تولید محصولات پلیمری بسیار پرسود و اشتغالزاست و می‌تواند جایگزین بسیاری از کالا و خدمات اشباع شده استان باشد و رونق و حرکتی به وضعیت کنونی بدهد.

جای خالی آموزش در حوزه صنعت

نایب رئیس اتاق بازرگانی قم با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان را شناسایی و بعد سرمایه‌گذاری کرد، گفت: شاید کمتر کسی بداند خطوط گاز و نفت گازی که از قمی می‌گذرد، می‌تواند طبق فرایندی، فرصتی برای تولید انواع ترکیبات شیمیایی قابل عرضه باشد.

اللهیاری یکی از بسترهای پیشرفت و توسعه صنعتی را تقویت دوره‌های آموزشی عنوان کرد و گفت: البته باید در مورد آموزش‌ها پله پله و قدم به قدم حرکت کنیم.‌‌ همان کاری که آلمان‌ها بعد از خرابی‌های جنگ جهانی دوم کردند و بعد از ترمیم و ارتقای زیرساخت‌ها و توسعه‌های آموزشی اکنون به یکی از قطب‌های صنعتی تراز اول با محصولات کم نظیر و باکیفیت بدل شده‌اند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور باید آموزش‌های کاربردی و صنعتی ببینند، گفت: اگر دانشگاهیان برای آموزش و یادگیری پا به عرصه کارگاه‌های صنعتی بگذارند راه و زمینه دانش محورشدن تولید ایجاد می‌شود.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار