چرایی حضور اصولگرای نامدار در لیست اصلاح طلبان
تابناک تهران- لیست 30 نفره اصلاح طلبان در تهران هرچند چهره های شاخص به جز به تعداد انگشتان دست نداشت اما نام دو اصولگرای به نام یعنی علی مطهری و کاظم جلالی که اولی برادر همسرلاریجانی و دومی نیز از یاران نزدیک او محسوب می شود سبب حیرت و خشم افراطیون دلواپس شد.
کد خبر: ۱۸۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 21 February 2016
کاظم جلالی که ریاست مرکز پژوهش های مجلس را بعد از احمد توکلی در اختیار دارد،پس ازآن که لاریجانی اعلام کرد که به صورت مستقل وارد کارزار انتخابات می شود و حاضر نشد وارد ائتلاف شود زمزمه های نزدیکی او یارانش به طیف اعتدالیها یعنی دولت بیشتر شد این در حالی بود که این در گوشی ها از مدت ها قبل که فضا به سمت انتخابات وارد می شد آغاز شده بود.

عدم پیوستن لاریجانی سبب شد تا جلالی نیزبگوید مستقل وارد می شود اما به نظر می رسد ورود نام جلالی به لیست اصلاح طلبان تهران برای افزایش وزن سیاسی این لیست بوده تا شرایط را برای آنها بهتر و مطلوب تر کند.

این که چرا لاریجانی وارد ائتلاف نشد در حوصله این مقال نیست اما نشستن وی پشت یک میز با پایداری ها جمع اضداد و محال است. هرچند اصولگرایان سعی کردند تا از آسیب و هزینه خروج وی بکاهند اما با نگاهی به لیست و سرلیست تهران اصولگراین می توان به خوبی نتیجه این خروج را دید. در واقع به نظر می رسد خروج او از ائتلاف نجات اصولگرایی بود که به دست پایداری ها که او را در نام فقط اصولگرا می دانند در حال اضمحلال است.

حضور جلالی اکنون بهانه ای برای آغاز تخریب گسترده وی است. شایع پراکنی در فضای مجازی به نقل از وی که در بعد از حوادث سال 88 او خواستار اعدام موسوی و کروبی شده بود برای ایجاد یک موج عاطفی دروغین و حبابی در میان طرفداران اصلاح طلبان است.

اما جلالی در گفتگویی در پاسخ به این شایعات که در فضای مجازی  نسبت به مواضع وی در حوادث پس از انتخابات سال 88 وجود دارد و عنوان می شود که  جلالی در آن دوره خواستار اشد مجازات برای سران فتنه شده اما امروز مورد حمایت اصلاح طلبان قرار گرفته است، تاکید کرده:«بنده و امثال آقای مطهري همان زمان هم اعتقاد داشتیم که باید دادگاه صالحه تشکیل شود و هر کسی  در هر سطحی  تخلفی انجام داده پاسخ گوی تخلفاتش باشد .بنده هم در آن زمان به كرات عرض کردم كه كه دستگاه قضايي به اتهامات تمامي عوامل رسيدگي کند.»

جلالی کاندیدای لیست ائتلاف دولت و اصلاح طلبان «گام دوم» در تهران، هم در سال 88 و هم در حاشیه همایش ائتلاف حامیان دولت و اصلاح طلبان گفت: «بنده در تمامی مواضع خواستار بررسی به اتهامات تمامی مقصرین حوادث 88 از جمله محمود احمدی نژاد ، جریان انحرافی دولت نهم و دهم ، افراطیون اصولگرا و برخی سران جنبش سبز به صورت همزمان و عادلانه در دادگاه صالحه شده بودم و این موضع من تغییری نکرده است.»

کسانی که جلالی آنها را کاسبین فتنه خواند اکنون به شدت مشغول تخریب او هستند.رئیس فراکسیون اکثریت مجلس نهم در نطق دفاع از کابینه دولت روحانی در مجلس‌، افراطیون را با لفظ «کاسبین فتنه» مورد خطاب قرار داد و این جریان از آن روز در حال تخریب وی می باشد.

منبع: تابناک
برچسب ها: جلالی ، دلواپس ، تخریب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار