کد خبر: ۱۸۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 20 February 2016

مراسم  یادواره شهید مدافع حرم عباس آسمیه روز شنبه با حضور فرماندار و رئیس اداره ورزش وجوانان فردیس در در زورخانه شهدای این شهرستان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم باستانی کاران شهرستان فردیس با اجرای برنامه ها و ذکر نام علی وائمه اطهار یاد وخاطره عباس آسمیه شهید مدافع حرم را که اخیرا در راه دفاع از حرم مطهر بانوی کربلا حضرت زینب به فیض شهادت نائل شده بود را گرامی داشتند.
در این مراسم فرماندار شهرستان فردیس گفت: راه یافتن داستان پهلوانان به ادبیات و شعر ایران زمین، به وجود آمدن مرامنامه ها و فتوتنامه ها و انتقال سینه به سینه و نسل به نسل ماجراهای پهلوانان در بین مردم ایران زمین ، نشان دهنده نقش ویژه و تاثیر گذار پهلوانان بر تاریخ ایران است.
علی قنبر زمانی افزود: این ورزش ملی به نحوی است که تمام حرکات با رخصت گرفتن انجام می شود و شعار ورزش باستانی پرورش روح و جسم است. به گونه ای که شیعیان زورخانه را مسجد دوم خود می دانند.
رییس اداه ورزش وجوانان شهرستان فردیس نیز گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه ای پیشینه بسیار زیادی در تاریخ ایران دارد و از همان قدیم این ورزش جای بزرگان بوده و دارای جایگاه و منزلت خاصی بین تمام ورزش ها و ورزشکاران است.
مهدی محبی افزود: در تلاش هستیم تا خدمات ورزشی در شهرستان گسترش یابد و بستر را برای ورود بیشتر نسل جوان به عرصه ورزشی مهیا نماییم.
وی افزود: ورزش پهلوانی که ورزش ملی و مذهبی کشورمان ایران است باید رشد و توسعه یابد.
وی گفت: نونهالان و نوجوانان را ترغیب و تشویق به این ورزش کنیم و قهرمانی تنها را نمی خواهیم و باید خصلت جوانمردی را الگو قرار بدهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار