کد خبر: ۱۸۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹ 16 February 2016

سعید معزی

قبل از پرداختن به موضوع وظيفه خود ميدانم كه درگذشت حاج "لطيف نباتي مقدم" مرد نيكوكار و دلسوز استان و از پشگامان مبارزه با رژيم شاهنشاهي را ، به عموم همشهريان و خانواده معزي تسليت بگویم . مردي كه عمر خود را در راه خدمت به مردم، مستمندان و نيازمندان صرف كرد . نام ماندگارش عمر او را طولاني كرد. و در محضر پروردگار سربلند شد. خداوند غريق رحمت فرمايد.

نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در حالی پشت سر می گذاریم که تعدادی رد صلاحیت شده و تعدادی دیگر نیز احراز نشده اند . آنها با تمکین از قانون بدون هیاهو در صدد بازگشت به رقابت بوده اند . رد و احراز فضای کشور و شهر را در بهت حیرت فروبرده، و چرایی قضیه از یک سو؟ و مشکلات عدیده و دست و پاگیر، در اثر عدم مدیریت علمی دولت دهم تا رسیدن به نتیجه برجام کار را براي عام مردم کمی سخت کرده است.

این میدان در این دوره به افراد کاردان و صاحب نظر در زمینه های مختلف نیاز دارد. در توان هرکسي نیست که ترفندها و تطمیع و ... را بدون بصیرت تمییز دهد . در این دوره به خصوص، به اشخاصی که صاحب اندیشه و از آگاهان سیاسي هستند سپرده شود. به افراد سیاسی و دارای فهم تیز نیاز داریم .

در نه دوره گذشته تعداد انگشت شمار از نمایندگان توانستند در دوره نمایندگی خود نظر مردم و صاحب منصبان سياسی را جلب کنند، از آن جمله جناب آقای خوشنویس ، مهندس غریبانی ، نوعی اقدم و پیرموذن ها، البته در این نوشته کوتاه بیشتر منظورم کماالدین است. هر کجا بوده خوش درخشیده و انصافا همیشه نظر مثبت داشته شخص دل چرکین نیست .

در این دوره از مجلس ، که دوسال آن با دولت دهم بوده ، در مقابل کارشکنی و عدم تمکین به قانون پیرموذن با صدای بلند او را مورد خطاب قرار داد در حالی که اصول گرایان به خاطر اصلاح طلبان به صورت علنی انتقاد نکردند - طبق گفته حداد عادل - ، اما سکوت نکرد و بیکار هم ننشست .

پیگیری ریل راه آهن که هفتاد من مثنوی شد . با وجود اینکه مهندس نیکزادها وزیر و استاندار بودند به برکت سفره نفت ، نتوانستند آن همه پول و دلار وارد کشور شد و معلوم نشد چی شد - طبق گفته معاون اول رییس جمهور- ، اعتباری را جلب و یا سرمایه گذاری را جذب تا بتدریج مشکل استان مرتفع شود.

آن روز که پیرموذن فریاد می کشید نمایندگان محترم استان به تماشاگه راز می پرداختند . آن روز که بودجه و اعتبار و یا فایناس در پروژه های عمرانی در کشور به اوج خود رسید، دیگر نمایندگان ما از تاریخ صفوی می گفتند. فریاد پیرموذن خبر از فاجعه بود که به محض اینکه وارد مجلس شد دانست چه خطای بزرگی در مدیریت اجرایی کشور رخ داده است .

نه وزیر اردبیلی نه وکیل همشهری دست بدست هم ندادند که ریل به این شهر وصل بشود. هر روز طرح نوي در انداختند تاكام از دل برآيد. در تعيين مديريت استان نيز سنگ تمام گذاشت كه استاندار منتخب داراي سابقه طولاني در مديريت كلان داشته باشد.

حب و بغض در فضاي كنوني مانع گفتن بعضي از مسايل ميشود كه در آينده نوشته خواهد شد. منطقه آزاد نيز دچار حب و بغض سياسي شد تا سكه بنام دولت تدبير و پيرموذن نخورد . عجب دلواپسان استان نگراني معيشت مردم را نديدند . اما ديگران قسم خوردند كه حاج كمال را به مجلس راه ندهند. چه كمال باشد و چه نباشد او وظيفه خودشان را بعنوان نماينده انجام داده است. همراهي ايشان دولت تدبير را موجب اظهار خرسندي و تشكر شخص جناب آقاي دكتر روحاني را در پي داشت.

نقش اساسي در استيضاح وزير راه و شهر سازي كه مانع راي آوردن اسيضاح وزير مربوطه شد. همراهي با اعتدال صرفه شخصي براي وي نداشت ، اما تقويت اعتدال موجب شد تا جبهه پايداري در استان در موضع ضعف قرار بگيرد. اميد است كه دوباره به رقابت برگردد تا زمينه رشد انديشه اعتدالي بيش از پيش قوت بگيرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
دكتر معصوم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
سلام جناب معزي عزيز - با اين يادداشت قصد دفاع از عملكرد هيچ كس را ندارم چون ....
ولي فكر نميكنيد پايه گذار تطميع انتخاباتی در اردبيل چه كسا ني بودند و این در تاريخ ثبت شده است ؟
رد صلاحيت بعضي ها فقط نان عده اي را آجر كرد و اگر منصفا نه قلم به دست بگيريم تلاش موفقي در دوره نمايندگي خود نداشته اند و تاريخ مجلس شاهد اين ادعا است .
با فرياد تو خالي و صرفا احساس هم كمكي به دولت نميتوان كرد چرا كه يكي از ملاكها اين بوده و هست :
تو اول بگو با كيان دوستي
من آنگه بگويم كه تو كيستي
و دولتها از خدمت احسا سي وكلا مجلس سودي نبرده و نميبرند .













؟
پاسخ ها
منصوری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
درود بر جناب دکتر معصوم زاده پزشک وجانباز ارزنده وسرافراز جنگ تحمیلی
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
ادبیات بسیار ضعیف و نازل و غیر قابل فهم است .
توصیه می کنم برادرمان کمی تمرین ادبیات داشته باشند چون احتمالا حرف هایی برای گفتن دارند اما توان نوشتن چیز دیگری است
دوستدار خدمتگذاران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
سلام آقاي معزي؛ شما كه اينقدر طرفداري حاج كمال را مي‌كنيد - در مورد احداث راه‌آهن و تصويب منطقه آزاد و غيره و غيره ... - اِله كرد و بِله كرد و داد زد و فرياد كشيد و مجلس را بر سرش گذاشت و ... و ديگران خوابيدند و هيچ كاري نكردند.! ...
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
حرمت قلم در استقلال آن است دوست گرامی ......قلم تان را در رثای افرادی که هیچ سنخیتی با اندیشه ندارند بکار نبندید که فردا جز پشیمانی چیزی نصیب تان نمی شود
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
جناب معزی
عملکرد نمایندگان فعلی و قبلی به جز غریبانی و خوشنویس و تا حدودی نورالدین پیرموذن در طول تاریخ قابل دفاع نمی باشد چون کاری برای اردبیل و اردبیلی انجام نداده اند. لطفا کمی واقع بین باشید و در مقام دفاع عملکرد مد نظرتان باشد.
هموطن دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
متأسفیم که هنوز برخی بعد از سالیان سال داد و فریاد را نشانه کار و غیرت و ... می دانند. آنانکه جنگ کردند, کار کردند, کارها و فعالیتشان واقعاً نتیجه داد و موجبات تحول در استان و شهرشون رو فراهم کردند مثل انسانهای بزرگ تاریخ صحبت منطقی و مفهوم کردند نه عوام فریبی, با بزرگان مشورت کردند نه برای رای فردا همنشین عده ای کوتاه فکر, ای کاش فرهنگ عمومی آنقدر ارتقاء یابد که به داد زدن و فریاد کسی افتخار نکنیم.
ای کاش انگشت شمار می فرمودید چه کار کردند؟
اگر داد زدن کار می کند خیلی ها خیلی بهتر و بیشتر از ایشون می توانند داد بزنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
فکر می کنم از دوستان وآشنایان جناب معزی باشد.آقای موذن هیچ کاری برای شهر اردبیل نکرد.یادم میاد زمانی در جاده خلخال موقعی که شهردار بود بدون مجوز خانه زیادی را ویران کرد.ومردم را آواره وسرگردان کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار