کد خبر: ۱۸۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ 15 February 2016
جنگنده های عربستان در اجرایی شدن اهداف مداخله جویانه خود در امور داخلی سوریه و خلاف خواست مردم این کشور، به پایگاه هوایی اینجرلینک انتقال یافته، خود را برای تجاوز به خاک سوریه آماده می کنند.

تجاوز قریب الوقوع جنگنده های عربستان و نیز عملیات هوایی هواپیماهای جنگی ترکیه به لاذقیه در حالی صورت می گیرد که این دو کشور روسیه را به دلیل اینکه برای انهدام گروه های تروریستی هدف قرار می دهد، به باد انتقاد گرفته و آنرا محکوم می کنند.

جنگنده های عربستان از کدام پایگاه نظامی ترکیه به سوریه حمله می‌کنند؟ +
احمد العسیری مشاور وزیر دفاع عربستان مدعی شد که هواپیماهای نظامی این کشور برای مشارکت در ائتلاف بین المللی (به رهبری واشنگتن) به مواضع داعش در سوریه، وارد فرودگاه اینجرلیک ترکیه شده اند.

سرتیپ «احمد العسیری» روز شنبه مدعی شد که عربستان و ترکیه در چارچوب ائتلاف بین المللی مقابله با گروه تروریستی داعش، همکاری خواهند کرد.

العسیری درباره عملیات هواپیماهای عربستان در سوریه گفت: عربستان به همکاری با ائتلاف بین المللی برای مقابله با داعش در سوریه ادامه خواهد داد و با تشدید حملات هوایی، گفته های خود را جامه عمل خواهد پوشاند.

وی که کشورش هم اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده است همچنین گفت: منتظر جزئیات نظامی برای آغاز عملیات زمینی در سوریه هستیم.

العسیری که سخنگوی ائتلاف عربی تجاوز به یمن نیز هست، در پاسخ به پرسشی درباره نگرانی روسیه در باره تحرکات جدید ترکیه و عربستان گفت: عربستان و ترکیه به طور انفرادی اقدام نخواهند کرد بلکه بخشی از ائتلاف بین المللی مقابله با داعش به شمار می روند.

وی اذعان داشت: موضع عربستان روشن است و بارها اعلام کرده است که از معارضان میانه روی سوری حمایت می کند.

جنگنده های عربستان از کدام پایگاه نظامی ترکیه به سوریه حمله می‌کنند؟ +
پایگاه هوایی اینجرلینک

پایگاه هوایی اینجرلیک یک پایگاه هوایی، واقع در شهرستان آدانا و هشت کیلومتری شرق استان اضنه است. نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا و نیروی هوایی ترکیه از کاربران اصلی این پایگاه هوایی هستند، اگر چه توسط نیروی هوایی سلطنتی استفاده می شود.

جنگنده های عربستان از کدام پایگاه نظامی ترکیه به سوریه حمله می‌کنند؟ + نقشه
تصمیم به ساخت پایگاه هوایی اینجرلیک در طول دومین کنفرانس قاهره در دسامبر سال 1943 گرفته شده بود، اما کار ساخت و ساز آن پس از پایان جنگ جهانی دوم آغاز شد. ارتش آمریکا مهندسان ساخت و ساز پایگاه هوایی اینجرلیک در بهار 1951 به محل آن اعزام کرد. نیروی هوایی ایالات متحده در ابتدا برای استفاده به عنوان یک پایگاه اضطراری و سایت بازیابی برای بمب افکن های متوسط و سنگین از اینجرلیک استفاده می‌کرد.در دسامبر سال 1954 ترکیه و ستاد نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا یک توافقنامه مشترک برای استفاده از این پایگاه را به امضا رساندند. 

جنگنده های عربستان از کدام پایگاه نظامی ترکیه به سوریه حمله می‌کنند؟ + نقشه
هم‌اکنون آمریکا حدود 5هزار نفر نیرو در پایگاه هوایی اینجرلیک دارد.  پایه یکی از شش سایت  ناتو در اروپا که دارای تسلیحات اتمی تاکتیکی است نیز در این پیگاه قرار دارد. در فرودگاه های نظامی آکین جی آنکارا و بالیک اسیر  ترکیه نیز 40 بمب اتمی آمریکا مستقر شده بود، ولی به علت تعطیل شدن این دو پایگاه نظامی، بمب های اتمی آمریکا به پایگاه اینجرلیک منتقل شدند. از آن زمان تاکنون 10 الی 20 بمب اتمی در اختیار ترکیه قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار