رییس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی در سخنانی خواستار پیگیری توقف ۸۰ پروژه خودکفایی صنعت قطعه در استان توسط انجمن خودرو و نیروی محرکه شد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان، انجمن خودرو در این خصوص بایستی بیشتر فعال شود و مسیر توسعه این صنعت را هموار کند.
کد خبر: ۱۷۳۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 01 February 2016
به گزارش تابناک رضوی ، راضیه علیرضایی  از شناسایی ۶۱۰ واحد برای تولید دانش بنیان در استان خبر داد و گف : با توجه به مذاکرات انجام شده و رفت و آمد هیئت‌های تجاری فرصت مناسبی برای نوسازی صنعت فراهم شده است.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی خواستار پیگیری توقف ۸۰ پروژه خودکفایی صنعت قطعه در استان توسط انجمن خودرو و نیروی محرکه شد.

حسن حسینی رئیس خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی در نشست انجمن صنایع همگن خراسان رضوی اظهار داشت: افزایش سپرده گذاری در بانکها عامل کند شدن توسعه فعالیت‌های اقتصادی مولد بوده و با وجود نیاز بخش اقتصادی و تولید به تزریق نقدینگی و تسهیلات، منابع مازاد بانک‌های استان از ۸۸ هزار میلیارد ریال در سال ۹۳ به ۱۴۶ هزار میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.
 
وی تصریح کرد: انباشت و دپوی منابع بانک‌ها در استان در حالی اتفاق افتاده که تولید ملی برای رونق و توسعه خود نیاز به منابع دارد.
 
 
۴۰۰۰ اسانسور پر خطر در استان
 

مقدادی رئیس انجمن اسانسور استان از وجود چهار هزار آسانسور پر خطر خبر داد و گفت: با توجه به این که بیشتر این آسانسورهای قدیمی در مراکز اقامتی نصب شده‌اند، باید برای پیشگیری از خطرات جانی چاره‌اندیشی شود.
 
وی با بیان این که ۲۵۰ شرکت آسانسوری در استان به صورت غیر مجار فعالیت می کنند گفت:‌ فعالیت این شرکتها در کنار آسانسورهای قدیمی ۳۰ تا ۴۰ساله جان استفاده کنندگان را تهدید می کند.
 
نوفرستی رئیس انجمن کنترل کیفیت استان هم در سخنانی با اشاره به آغاز دوران پساتحریم اظهار داشت:‌ با توجه به ورود تدریجی شرکت‌های مطرح جهان و تکنولوژی، صنایع سنتی کشور و استان با چالش جدی مواجه خواهند شد.
 
وی تاکید کرد: برخوردهای سلیقه‌ای دستگاه‌های اجرایی باعث عقب افتادگی صنایع خواهد شد از این‌رو طلسم تحریم‌های داخلی هم باید شکسته شود.
 
باقری نایب رئیس انجمن کارتن و کاغذ هم با اشاره به وضعیت مناسب سیستم بانکی استان برای پرداخت تسهیلات به واحدها ادامه داد: به دلیل سوددهی بخش بازرگانی بانک‌ها به این سمت حرکت کرده‌اند.
 
وی افزود: به توجه به وضعیت مناسب منابع بانکی، فرصت مناسبی برای هدایت منابع به سوی بخش تولید فراهم شده است که نیاز به پیگیری مسئولان استان دارد.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار