در روزهای گذشته خبر در شبکه های مجازی دست به دست شد که در آن آمده بود دولت قصد دارد بدون اطلاع‎رسانی طرح ثبت‎نام مردم در طرح سهام عدالت را اجرا کند.
کد خبر: ۱۶۹۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹ 25 January 2016
به گزارش تابناک مازندران، در روزهای گذشته خبر در شبکه های مجازی دست به دست شد که در آن آمده بود دولت قصد دارد بدون اطلاع‎رسانی طرح ثبت‎نام مردم در طرح سهام عدالت را اجرا کند و در این طرح هرکسی که ثبت‎نام نکند به منزله نوعی انصراف خواهد بود.
هرچند متن این پیامک برای کسان یکه اندکی سواد رسانه‎ای دارند از یک اطلاعیه رسمی و دارای ارزش قانونی قابل تمایز است اما اعلا آدرس یک سایت اینترنتی و حتی تعبیه قسمتی برای واریز اینترنتی مبلغی به عنوان هزینه ثبت نام کمی موجب استقبال و فریب برخی از مردمی شده بود که این سالها ترس از محرومیت از خدمات دولتی در نهادشان گویی نهادینه شده!

در این پیامک آمده بود:

""خبرفوری" – "خبر فوری" – "خبرفوری"

سلام به همگی؛

لطفا" در هر گروهی که هستید اطلاع رسانی کنید تا دارندگان سهام عدالت نسبت به ثبت مشخصاتشون اقدام کنند تا حالا که قراره سهام عدالت بزودی عرضه بشه کسی سرش بدون کلاه نمونه.

همگی اون افرادی که برگه سهام عدالت دارند باید به پایگاه خبرسهام عدالت به آدرس اینترنتی www.sahamedalat.com مراجعه کنند و نسبت به درج مشخصات شخصیشون در این پایگاه اقدام کنند یا به آدرس اینترنتی http://www.sahamedalat.com/index.php/register.html مراجعه کنند.

خواهشا" اونایی هم که سهام عدالت ندارند به افرادی که می دونند سهام عدالت دارند اطلاع رسانی کنند تا همگیمون به ثبت اطلاعاتمون بپردازیم. تا بدلیل عدم ثبت مشخصات از حقمون محروم نشیم...... "

این در شرایطی بود که بالاخره پس از چند روز از انتشار این خبر کذب امروز سازمان خصوصی سازی با صدور اطلاعیهای فوری و مهم اعلام کرد: مطلب منتشر شده در شبکه های مجازی در خصوص ثبت مشخصات سهامداران عدالت در سایت www.sahamedalat.com کذب محض بوده است، هیچ مستند قانونی ندارد و با انگیزه سوء استفاده و فریب سهامداران عدالت صورت گرفته است.

بر این اساس سازمان خصوصی سازی ضمن تاکید بر این نکته که هرگونه اطلاع رسانی و اقدام در خصوص سهام عدالت صرفا از طریق رئیس کل و مدیران ارشد سازمان و یا از طریق سایت این سازمان به نشانی www.ipo.ir به صورت رسمی و قانونی صورت خواهد گرفت عنوان کرده: از طریق مجاری قانونی و با استناد به موارد حقوقی، با منتشر کنندگان این خبر برخورد خواهد کرد.

سازمان خصوصیسازی از همه مشمولان سهام عدالت و ديگر شهروندان خواسته از ارائه هرگونه اطلاعات، ثبت مشخصات، واريز وجه، اعلام شماره حساب و ساير موارد مشابه به سايت جعلي فوق و ساير سايتها(به غير از سايت رسمي سازمان خصوصي سازی) اكيداً خودداری نمايند.

به گزارش تابناک مازندران، در سالهای اجرای این طرح بسیاری از مشمولان طی فراخوانهایی بخشی از سود سهام خود را دریافت کردند عده ای اصلا از دریافت این کاغذهای اولیه هم به دلیل ضعف در مکانیزم اولیه دولت وقت در ثبت نام محروم شدند و تعدادی هم آنرا به قیمت مفت فروختند...

شاید شرایط سکون و بلاتکلیفی مردم در این طرح موجب ایجاد بستری برای وارد عمل شدن و سوء استفاده شرکت‎ها یا گروه‎های اینچنینی شده است.

در این اطلاعیه سازمان خصوصی‏‎سازی هیچ اشاره‎‏ای به عاقبت برگه‏‎های بلااستفاده و بلاتکلیف سهام عدالت در مازندران که این روزها به سهام بیعدالتی! بیشتر شبیه است نشده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار