مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموزی در 11 بهمن ماه در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۱۶۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶ 20 January 2016
به گزارش تابناك  تبریز، جعفر پاشایی پیش از ظهر امروز در دیدار صمیمی اعضای ستاد برگزاری یادواره 36 هزار دانش‌آموز شهید با آیت‌الله شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بر ضرورت انتقال فرهنگ شهادت تاکید کرد.

وی گفت: انتقال فرهنگ شهادت برای جمعیت 650 هزار نفری دانش‌آموزی استان مورد توجه قرار گرفته و ارتقای معنوی و فرهنگی پیگیری می‌شود.

پاشایی ادامه داد: بحث ناتوی فرهنگی در جامعه جدی بوده و متاسفانه زمینه‌های فساد به صورت آماده در اختیار دانش‌آموزان در فضاهای مجازی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموزی که 11 بهمن ماه در تبریز برگزار می‌شود برنامه‌های جریانی مورد توجه بوده و برگزاری کنگره در 11 بهمن ماه آغازی برای برنامه‌های اساسی در تک تک مدارس در روستاها و شهرهاست.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اهداف متعددی در کنگره برگزاری یادواره 36 هزار دانش‌آموز شهید دنبال می‌شود و یکی از این مسائل انتقال خاطرات شهدای دانش‌آموز است.

وی از انتشار کتاب و مجموعه سخنرانی‌های کنگره و توزیع در میان دانش‌آموزان خبر داد و افزود: در سال‌جاری طراحی وب سایت نیز انجام شده و در زمینه‌های مختلف توجه به توان دانش‌آموزان مورد تاکید است.

پاشایی بیان کرد: انتشار وصیتنامه‌های شهدا نیز انجام می‌شود و شهدایی که در سن و سال اندک به این کار بزرگ مبادرت کرده‌اند باید به نوجوانان دانش‌آموز معرفی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: معرفی الگوهای مناسب در برگزاری یادواره‌های شهدای دانش‌آموز دنبال می‌شود تا دانش‌آموزان الگوهای همسن و مناسبی پیدا کنند./فارس


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :