ساعتی پیش٬ ۱۰ تن از نظامیان آمریکایی حاضر در خلیج فارس(دو قایق) به آب های ایران به صورت غیرقانونی ورود کردند.
کد خبر: ۱۶۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷ 13 January 2016
به گزارش تابناک تبریز، ساعتی پیش٬ ۱۰ تن از نظامیان آمریکایی حاضر در خلیج فارس(دو قایق) به آب های ایران به صورت غیرقانونی ورود کردند.

لحظاتی پس از این ورود غیرقانونی٬ نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نظامیان آمریکایی را بازداشت نمود.

به گفته رسانه های امریکایی جان کری در تماس تلفنی با ظریف در این خصوص گفتگو کرد.

پنتاگون خبر توقیف دو قایق نیروی دریایی آمریکا به همراه ۱۰ سرنشین آن توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران را تایید کرد و اعلام نمود که مقام‌های ایرانی به آمریکا اطمینان داده‌اند،‌ فورا این نظامیان را آزاد می‌کنند.

سناتور دموکرات باربارا باکسر در گفت و گو با ام اس ان بی سی:
"آزادی قریب الوقوع ملوانان آمریکایی نشان می دهد که چگونه دیپلماسی بین ایران و آمریکا جواب می دهد"


در صورت فشار دولت تدبیر و امید برای آزادی بی قید و شرط نظامیان متجاوز آمریکایی که در اختیار ایران هستند؛ آمریکایی ها به مدل جدیدی دست پیدا خواهند کرد.

«تعرض کن؛ حتی اگر کسانی در پی حفظ عزت ملی باشند و با تو برخورد کنند؛ افرادی هستند که بدون عذرخواهی رسمی تو و محاکمه متجاوزان با ابزار گفتگو به تو امتیاز بدهند و بعد از آن به یک ملت دهن کجی کن.»

باید دید دستگاه دیپلماسی از این اقدام شجاعانه به عنوان فرصتی جهت ارسال پیام عزت ملی و زمینه سازی برای ایجاد اختلاف درون آمریکا استفاده خواهد کرد یا آن را به تقابل نمادین بین دو گفتمان عزت و ذلت در ایران و ارسال پالسی دیگر برای پیشروی بیشتر کدخدا و دستکاری افکار عمومی به کمک «عملیات فریب لبه ی پرتگاه جنگ» پیش از انتخابات بدل خواهد نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار