معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، ۱۵۰ گشت عملیاتی شامل ۱۴۰ گشت خودرویی و ۱۰ گشت موتوری در ایام نوروز به صورت شبانه‌روزی در مشهد مقدس فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰ 19 March 2015

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری مشهد، محمدرضا حسین‌نژاد اظهار داشت: هدایت، کنترل و نظارت بر ساخت و سازها در جهت تحقق اهداف طرح‌های توسعه شهری و برنامه میان مدت شهرداری باید به صورت مستمر و مداوم و با دقت پایش شود لذا در ایام نوروز نیز عوامل اجرایی گشت‌های نظارتی شهرداری مشهد با تمام ظرفیت و توان عملیاتی خود بر ساخت و سازها کنترل و نظارت می‌کنند.

وی افزود: در این راستا 44 اکیپ نظارت عالیه ساخت و سازها را رصد می‌کنند همچنین به منظور تامین نیازهای شهرداری مناطق 13 گانه در زمینه اعمال قانون، سه اکیپ عملیاتی ماشین آلات سنگین برای جمع‌آوری ابزار و مصالح ساختمانی در املاک دارای تخلف به صورت ستادی فراهم شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: به همین منظور از تمام ظرفیت‌های درون سازمانی، بلکه هماهنگی‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی نهادهای مرتبط با زمین و مسکن، چون مدیریت جهاد کشاورزی، اداره کل مسکن و شهرسازی، اداره حفاظت املاک آستان قدس رضوی صورت پذیرفته است.

حسین‌نژاد اظهار داشت: هم اکنون به روال معمول سال‌های گذشته مکاتبات و هماهنگی‌های لازم با دادسرای عمومی و انقلاب مشهد برای رسیدگی به جرایم ناشی از تصرفات غیر قانونی و ساخت و سازهای غیر مجاز انجام شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان قبل از خرید ملک و زمین با کارشناسان و مراجع ذی‌صلاح قانونی مشورت کنند تا با مسایل حقوقی و قانونی خاصی مواجه نشوند، عنوان کرد: با مراجعه شهروندان به نواحی و ادارات مهندسی و نظارت بر ساخت وسازها از مشاوره کارشناسان این حوزه استفاده کرده که ضمن رعایت ضوابط و مقررات فنی و شهرسازی، دیگر شاهد ساخت و ساز غیرمجاز و پلمب املاک آنان نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار