با گذشت چند روز از ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس در کهگیلویه و بویراحمد هنوز چهره‌های شاخصی که همه انتظار حضور آنها را داشتند برای ثبت‌نام وارد نشده‌اند.
کد خبر: ۱۴۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹ 22 December 2015
با گذشت چند روز از ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس در کهگیلویه و بویراحمد هنوز چهره‌های شاخصی که همه انتظار حضور آنها را داشتند برای ثبت‌نام وارد نشده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، انتخابات، جریانی رسمی برای تصمیم‌گیری مردم یا بخشی از مردم است که شخص یا اشخاصی را برای مقام، پست یا مسئولیتی و برای مدتی معلوم با ریختن رای خود به صندوق‌های انتخاباتی برمی‌گزینند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد که تنور انتخاباتی آن همیشه گرم است این روزها تنور داغ‌تر شده و طی چند روز منتهی به پایان ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی داغ و داغ‌تر می‌شود.

برخی نامزدهای احتمالی دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا شاید بسیار قبل‌تر از زمان اعلام رسمی تبلیغات اعلام حضور و در بین مجامع مختلف تبلیغ و اعلام کاندیداتوری کردند.

کهگیلویه و بویراحمد با وجود اینکه از نظر جمعیت، کمترین آمار را در سطح کشور دارد ولی در زمان انتخابات و حتی قبل از آن انتخاباتی بسیار پرشور دارد.

اینکه تنور انتخابات داغ شود و رقابت سالمی بین کاندیداها باشد امری بدیهی و خوب است اما نباید وارد فاز سیاست‌زدگی شد.

با اعلام رسمی وزارت کشور، نام‌نویسی از نامزدهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از 26 آذرماه آغاز و تا دوم دی‎ماه ادامه داشته و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از 28 آذرماه تا چهار دی‌ماه ادامه دارد، ولی تنور ثبت‌نام انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد آنگونه که انتظار می‌رفت هنوز داغ نبوده و چهره‌های شاخص دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب اقدامی برای ثبت‌نام نکردند.

در جریان اصلاح‌طلبی چهره‌های شاخص هنوز اقدامی برای ثبت‌نام در این خصوص انجام نداده و در جریان اصولگرایان نیز که تاکنون چند نامزد اقدام به ثبت‌نام کردند گزینه شاخص وارد نشده است.

تنها در شهرستان کهگیلویه در دومین روز از ثبت‌نام دهمین دوره مجلس شورای اسلامی یک نفر شاخص به عنوان چهره اصلاح‌طلب نام‌نویسی کرد و تاکنون چهره اصولگرایی شاخص ثبت‌نام نکرده است و بر اساس گمانه‌زنی‌ها گزینه‌های شاخص دو جریان ثبت‌نام را به آخرین لحظات گذاشتند.

هواداران دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب در بویراحمد و دنا همچنان منتظر گزینه‌های شاخص دو طیف هستند تا ببینند تصمیم نهایی چه خواهد بود.

اما در گچساران گزینه شاخص اصلاح‌طلبان که در آغازین روز ثبت‌نام اقدام به نام‌نویسی کرد تاکنون گزینه‌ای از جریان اصولگرایان در این حوزه اقدامی مبنی بر اعلام حضور در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه گچساران و باشت نکرده است.

کهگیلویه و بویراحمد با وجود تب بالای سیاسی که این روزها دارد همچنان چشم امیدشان به گزینه‌های شاخص دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگراست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار