بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۴۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶ 19 December 2015
قدردانی آیت الله فاضل از وزیر بهداشت و درمان

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار هیات مدیره کانون هموفیلی ایران در قم افزود: امروز خیرین کشورمان در عرصه های مختلف حضور داشته و خدمت رسانی می کنند، اما باید بدانند که کمک و رسیدگی به بیماران نیازمند دارای چه جایگاه و عظمتی است. 
به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه اگر مجموعه های خیریه به دنبال جذب مشارکت و کمک های مردمی باشند، برای آنها موثر و ماندگار خواهد بود، اظهار داشت: دولت و مجلس باید کمک های گسترده ای به مراکز و مجموعه های خیریه داشته باشند، اما به طور قطع حضور و مشارکت مردم تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. 
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از تلاش ها و خدمات ارزشمند دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان کشور نیز قدردانی کرد و گفت: ایشان و مجموعه همراه تحول بزرگی در امر سلامت کشور بوجود آورده و برای مردم، بیماران و جامعه پزشکی امیدواری ایجاد کرده است. 


طلاب مراقب پول‌های انگلیسی باشند

به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله محمد یزدی در آغاز درس خارج خود اظهار کرد: نکته‌ای را که باید به اجمال عرض ‌کنم، درباره وضعیت مداحان کشور است که تقریباً میدان را از دست گویندگان گرفته‌اند و مردم بیشتر به خاطر مداحان در مجالس شرکت می‌کنند و اعتبار گویندگان مذهبی که هدف اصلی‌شان تبیین اهداف حادثه کربلا و ابلاغ عبرت‌های آن بوده، در حال کمرنگ شدن است.
وی با تاکید بر فضیلت مداحی افزود: مدح در روایات ما آمده و برخی از مداحان مورد تشویق ائمه (ع) قرار گرفته‌اند، اما روش‌هایی که مداحان در پیش گرفته‌اند، به گونه‌ای است که آهسته آهسته از نت‌‌های موسیقی غربی استفاده می‌کنند؛ آنهایی که اهل فن هستند، در بعضی موارد می‌بینند که مداحی‌ها درست با آن نت‌ها تطبیق می‌کند؛ گاهی هم مضامینی پیش‌پا افتاده و محتوای غلط ارائه می‌شود و بیشتر صدای مداح و فراز و نشیب نت‌های موسیقی است که به آن توجه می‌شود؛ این یک خطر است.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به اظهار نگرانی‌ها درباره تلاش جریانات وابسته در جذب طلاب با شهریه‌های انگلیسی خاطرنشان کرد: تکلیف ما مشخص است، هیچ‌وقت حق به‌خاطر کثرت باطل عقب نرفته است؛ همیشه حق در اقلیت بوده و کم بوده و از باطل نترسیده است؛ از اینکه آن طرف زیاد هستند و این طرف کم نباید ترسید؛ حرف حق را باید زد در حوزه هم حرف حق را باید زد و دنبال هم باید کرد و تکلیف هم مشخص است که پول انگلیسی را نباید گرفت؛ اگر برای شما ثابت است که انگلیسی است، نباید بگیرید.


عده‌ای با پول رأی می‌خرند

سید محمدصادق خرازی در مراسمی که به همت حزب ندای ایرانیان شعبه قم و برخی از فعالان اصلاح‌طلب برگزار شد در سخنانی، قم را سرزمینی خواند که از آن به عنوان مکتب آل الله نام برده‌اند و حضور در این شهر را که پایگاه علم و اندیشه و اردوگاه جهان تشیع است را مایه افتخار دانست.
به نقل از مهر، این فعال سیاسی گفت: ای کسانی که می‌خواهید عاقلانه و معتدلانه شاهد رشد و تعالی کشور خود باشید یک راه در برابر ما بیش باقی نمانده است و آن پی بردن به اشتباهات وعدم تکرار آن‌ها است.
وی تصریح کرد: رقیب و حریف پر از امکانات این روزها چراغ خاموش میان ما در حال ایجاد تفرقه است و متأسف هستم که بگویم عده‌ای با پول رأی می‌خرند؛ امیدوارم که شورای نگهبان با مسئولیتی که دارد اهتمام ورزد و جلوی مهم‌ترین انحراف تهدید کننده منافع ملی و آینده ایران یعنی خرید و فروش رأی را بگیرد.
خرازی در پایان گفت: به امید انتخاباتی پر شکوه که از آن مردمان و بزرگانی به صحنه سیاسی ایران و صحن مجلس راه یابند که خروجی‌اش اعتلای نظام، آرمان‌های امام، شهیدان، رهبری، عدالت، آزادی و دموکراسی باشد.


یک طلبه26 ساله داوطلب کاندیداتوری خبرگان

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه استان قم، از اقدام یک طلبه متولد سال ۶۸ برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه استان قم خبر داد.
به نقل از ایلنا، رضا سیار در خصوص فعالیت‌های انجام شده در دومین روز از ثبت نام از کاندیداهای مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه استان قم، اظهار داشت: امروز و در روز دوم ثبت نام از کاندیداهای مجلس خبرگان، هیچ فردی از حوزه انتخابیه استان قم ثبت نام نکرد و کماکان تنها‌‌ همان سه نفری که روز گذشته ثبت نام کردند، در لیست ثبت نام قرار گرفته‌اند. 
وی خاطرنشان کرد: البته یک طلبه متولد سال ۶۸ نیز داوطلب کاندیداتوری مجلس خبرگان از حوزه استان قم است که روز گذشته و در اولین روز ثبت نام برای ثبت کاندیداتوری خود مراجعه کرده بود، اما به دلیل اینکه مدارک خود را به صورت کامل ارائه نداد، ثبت نام از وی انجام نشد؛ این طلبه امروز نیز به فرمانداری قم مراجعه کرد، اما بازهم مدارک ارائه شده توسط وی ناقص بود و به همین دلیل فقط فرم ثبت نام خود را تحویل داد تا مجددا برای تکمیل مدارک اقدام کند. 
فرماندار مرکز حوزه انتخابیه استان قم، خاطرنشان کرد: سه نفری که تا کنون از حوزه انتخابیه استان قم برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده‌اند، به ترتیب متولد سال ۵۱، سال ۶۱، و سال ۶۴ هستند. 


حبس بدهکاران مالی جایز نیست

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حبس بدهکاران مالی گفت: بنده بار‌ها گفته‌ام که از نظر شرع مقدّس حبس بدهکاران مالی جایز نیست و چنین افرادی نباید زندانی شوند.
به به نقل از روابط عمومی دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی، این مرجع تقلید در دیدار مسئولان سازمان زندان‌های کشور زندان را یک مدرسه تربیتی دانست و افزود: ما دوست نداریم زندان‌ها پر شود و باید در همین راستا تلاش کرد و کسانی که حاکم شرع جامع‌الشرایط اجازه حبس آن‌ها را می‌دهد، باید با زندانی‌شدن به تربیت آن‌ها بپردازید و طوری شود که وقتی از زندان خارج می‌شوند، مرتکب اعمال خلاف نشوند.
وی گفت: بدانید مسأله راهنمایی یک انسان، مسئله کمی نیست؛ کار بزرگی است، مسئولیت سنگینی به شمار می‌رود و ثواب بسیار زیادی دارد. باید کسانی که خود متصدی این کار هستند انسان‌هایی با تقوا، مخلص و دلسوز باشند و تنها هدفشان رضای خدا و هدایت انسان‌ها به سوی بندگی خداوند متعال و رشد همه‌جانبه جامعه باشد.
مرجع تقلید شیعیان درباره خانواده زندانیان، مطالب مهمی را متذکر شد با اشاره به ضرورت توجه به خانواده‌های زندانیان بیان کرد: حفظ حقوق خانواده زندانیان از وظایف مهم مسئولان این سازمان‌ است که باید در این زمینه نهاد‌ها و دستگاه‌های مسئول هم شما را یاری و همکاری کنند به نحوی که با حبس سرپرست خانواده، حقوق خانواده او تضییع نشود و باید از نظر اقتصادی و فرهنگی آن‌ها را تأمین کرد.


امام جمعه قم نامزد نمایندگی خبرگان از مشهد

به نقل از ایسنا، دومین روز ثبت نام از کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حالی در مشهد آغاز شد که در روز قبل از آن تنها یک نفر به فرمانداری مشهد مراجعه کرد که به دلیل کمبود مدارک موفق به ثبت نام نشد و بدین ترتیب پرونده ثبت نام از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان در مشهد سفید باقی ماند.
اما در ساعات ابتدایی دومین روز ثبت نام از کاندیداهای نمایندگی مجلس خبرگان، آیت الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه برای ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به فرمانداری مشهد مراجعه کرد. 


برای کاندیداتوری از قم هنوز تصمیم نگرفته‌ام

رئیس حزب ندای ایرانیان اظهار کرد: برای کاندیداتوری از قم هنوز تصمیم نگرفته‌ام.
به نقل از فارس، صادق خرازی با ارزیابی وضعیت حضور اصلاح‌طلبان در مجلس آینده گفت: میزان موفقیت اصلاح‌طلبان در مجلس آینده منوط به نحوه مشارکت همه جانبه در سراسر کشور است.
وی افزود: شعارها و عملکرد کسانی که با عنوان اصلاح‌طلب می‌خواهند کاندیدا شوند در جلب آرای مردمی موثر است.
رئیس حزب ندای ایرانیان با ابراز امیدواری نسبت به حضور پررنگ‌تر اصلاح‌طلبان در مجلس آینده تصریح کرد: برداشت من از وضعیت فعلی این است که اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان وضعیت بهتری در مجلس آینده نسبت به سال‌های گذشته خواهند داشت.
وی در پاسخ به ادعای برخی روزنامه‌ها مبنی بر کاندیداتوری وی از قم اظهار کرد: من هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفتم و منتظر تصمیم‌گیری شورای مرکزی حزب هستم.


نامه‌ مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به رییس‌جمهور

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در نامه‌ای به رییس جمهور٬ ضمن انتقاد از وضعیت انتشار اخبار رییس دولت اصلاحات، از تیم مذاکره کننده هسته‌ای و رئیس جمهور برای به نتیجه رساندن پرونده هسته‌ای تشکر کرد.
به نقل از ایلنا، در بخشی از این نامه آمده است: اقدام خلاف قانون در محدودیت آزادی مطبوعات و الزام آنان به عدم انعکاس اخبار رییس جمهور اسبق، حضرت حجّت الاسلام و المسلمین آقای حاج سیّدمحمّد خاتمی (دامت افاضاته)، بیش از آن‌که ظلم به معظم له و تضییع حق مطبوعات باشد، اصرار بر رویه غلطی است که احترام قانون و مدنیت را در جمهوری اسلامی مخدوش می‌کند.
اینک که یار دیرین امام، دلسوز مردم و همراه اصیل انقلاب از آغاز تاکنون، جناب حجّت الاسلام و المسلمین آقای سیّدمحمود دعایی، نماینده رهبری و سرپرست روزنامه اطلاعات پیگیر مسئله شده‌اند، ضمن اعلام حمایت از این روحانی فهیم، آزاده و مردمی از حضرت‌عالی بذل عنایت در این جهت و اقدام برای دفاع از قانون اساسی و حقوق ملّت ایران را خواستاریم.


تمام کارگران قم به زودی بیمه می‌ شوند

نصرالله بازوند مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در همایش ملی کارگران ساختمانی کشور با اعلام این خبر که در استان قم 221 هزار نفر در تامین اجتماعی عضویت دارند، تصریح کرد: مرکز خدمات‌رسانی به این کارگران 9 کلیومتر خارج از شهر است اما با دستور استاندار قم امیدواریم بتوانیم ساختمان جدید این مرکز را در شهر ایجاد کنیم.
به نقل از فارس، وی از فعالیت 23 هزار کارگر در استان قم یاد کرد و ادامه داد: 14 هزار نفر از این آمار بیمه شده و با 7 هزار و 500 نفر سهمیه‌ای که از وزارتخانه گرفته امیدواریم بتوانیم تمام این قشر را به زودی بیمه کنیم.
بازوند ساماندهی کارگران ساختمانی را یکی از اولویت‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم دانست و عنوان کرد: امیدواریم با مشارکت شهرداری بتوانیم این حرکت را در قم رقم بزنیم؛ اکنون 40 درصد جامعه مالیات 60 درصد دیگر جامعه را نیز پرداخت می‌کند زیرا بسیاری از افراد مالیات پرداخت نمی‌کنند و اکنون باید برای تقویت درآمدها به دنبال جلوگیری از فرار مالیاتی باشیم.


ثبت‌نام همه کاندیداهای خبرگان در فرمانداری قم

وزارت کشور با ثبت نام همه کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری از طریق فرمانداری قم موافقت کرد.
به نقل از ایلنا، پیرو درخواست استاندار قم از وزارت کشور مبنی بر ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور از طریق فرمانداری قم، وزارت کشور با این درخواست موافقت کرد. 
بنابراین موافقت، از شروع ساعت اداری شنبه ۲۸ آذرماه ۹۲، همه افرادی که می‌خواهند به عنوان کاندیدا در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان‌های مختلف کشور ثبت نام کنند، نیازی به سفر به آن حوزه‌های انتخابیه نخواهند داشت و می‌توانند به فرمانداری قم مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. 
تا پیش از این و طبق قانون انتخابات، داوطلبان کاندیداتوری در مجلس خبرگان رهبری در هر حوزه انتخابیه، صرفا باید ثبت نام خود را در‌‌‌‌ همان حوزه انتخابیه انجام می‌دادند.
به نظر می‌رسد این اقدام استاندار قم و موافقت وزارت کشور، به این دلیل صورت گرفته باشد که مرکز حوزه‌های علمیه در قم بوده و اکثریت علما و روحانیون در این شهر حضور دارند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
درموردنظراقای گلپایگانی که گفتندکسی نبایدبه خاطربدهی درزندان باشد.طلب کاربدبخت چه گناهی کرده .دولت بدهی زندانی رابدهد بعدقسطی اززندانی بگیرد.بنده ازیگ بنده خدا20میلیون سنگ ساختمانی اوردم دادم دست مردم الان طرف به بنده یک ماه مهلت داده .که اگرندهم هم دیرکردبگیرد هم کله پول را .بنده چه گناهی کردم که شب وروز ازفکرش خواب ندارم .یک خانه نیمه کاره دارم گذاشتم فروش به خاطرهیچی این انصافه.ازدست یکی شان شکایت کردم بعدیکسال فرستادن شورای حل اختلاف طرف خانه 200میلیونی داره بهترین لوازم خانگی داره.ولی شورا میگه هرموقع وسایل اضافه داشت میتونی بگیری الان یازده ساله .دوباره رفتم دادگاه میگن اصلاهمچین پرونده ای وجود نداره .درحالی که پرونده کله کپیهاشرودارم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار