رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی:
رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی گفت: امسال حدود 15 تا 20 درصد صادرات این استان به علت مشکلات ریلی از قبیل نبود واگن و نبود تکرار محصولات فصلی از بین رفت.
کد خبر: ۱۴۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 15 December 2015
محمدحسین روشنک در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر خراسان رضوی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: از راه آهن ایران به علت عدم همکاری با خراسان رضوی در صادرات از طریق ریلی بسیار گله‌مند هستیم چرا که امسال حدود 15 تا 20 درصد صادرات این استان به علت مشکلات ریلی از قبیل نبود واگن و نبود تکرار محصولات فصلی از بین رفت.

وی با اشاره به حمایت راه آهن خراسان رضوی و بانک توسعه صادرات برای ارسال کالا به کشورهای مختلف تصریح کرد: امسال با وجود مشکلات بسیار، مسئولان بخش دولتی همدلی و همزبانی خوبی با بخش خصوصی داشتند که این امر سبب شد تا خراسان رضوی باوجود از بین رفتن 20 درصد صادرات خود یکی از استان‌های موفق صادرات کشور باشد.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز افزود: موفقیت در مذاکرات هسته‌ای در حقیقت تغییر نگاه دنیا به ایران است که نتیجه فعالیت و تلاش‌های دولتمردان است.

غلامحسین شافعی ادامه داد: با این وجود اینکه به نظر می‌رسد دولتمردان مسیر را برای بخش خصوصی باز کرده‌اند اما این بخش نمی‌تواند بدون همراهی دولت قدمی بردارد.

وی با تاکید بر عملیاتی‌شدن شعار همدلی و همزبانی میان دولت و بخش خصوصی یادآور شد: متاسفانه در طول 12 سال اخیر تولیدات ایرانی دارای شکافی بزرگ با نوع خارجی خود شدند چرا که دنیا از نظر پیشرفت‌های مختلف توسعه بسیاری پیدا کرد اما کشور ما بدون پیشرفت و به صورت ساکن در جای خود ایستاد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی صادرکنندگان باید نگاه خود را به صورت منطقه‌ای در کشور تغییر دهیم چرا که اگر استان‌هایی که در یک راستا فعال هستند در قالب یک کارگروه به فعالیت هماهنگ خود ادامه دهند شرایط بهتر و مشکلات اقتصادی رفع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار